CCOO i la resta de sindicats presents a la Mesa de Negociació Docent convoquen vaga a l’ensenyament públic no universitari

Demà dijous, 16 de maig

Després de sis anys de creixement econòmic encara no han estat revertides les retallades que es van aplicar de forma “extraordinària” des del primer moment de la crisi. Aquestes retallades afecten de forma greu tant les condicions laborals del personal docent no universitari de l’ensenyament públic com el dret bàsic a una educació pública de qualitat.

El retorn de l’horari lectiu a 18 hores a secundària i a 23 hores a primària i la millora de les ràtios són punts irrenunciables que tots els sindicats han defensat a la Mesa de Negociació Docent. A més , s’exigeix no tancar grups a l’ensenyament públic, la reducció de dues hores per als majors de 55 anys, la conversió dels terços de jornada en mitges jornades, el retorn del primer estadi després de sis anys amb efectes retroactius, la consolidació del personal interí i la retirada del decret de plantilles.

La Federació d’Educació de CCOO i la resta de sindicats presents a la Mesa de Negociació Docent exigeixen al Govern que faci un decret llei, que el Parlament ja ens ha garantit que aprovaria en cas que el Govern el tiri endavant. Si no es dona aquest decret llei atenent les demandes del professorat, no queda una altra sortida que anar a la vaga demà dijous, 16 de maig, per tal de fer veure al Govern que encara hi ha a temps de rectificar per tenir un curs 2019-20 millor del que ha estat enguany i no perdre un altre any, que ja en van massa.

CCOO vol mostrar el seu enuig per la manca de voluntat negociadora del Departament d’Educació durant les mediacions al Departament de Treball en no presentar cap proposta per al professorat.

Com a protesta per aquesta situació, CCOO fa una crida al professorat d’ensenyament públic no universitari a sumar-se a la vaga de demà i a concentrar-se a la plaça Universitat de Barcelona a les 12 hores, des d’on s’iniciarà una manifestació.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de maig de 2019

Agenda:
Dijous, 16 de maig, de 2019
a les 12.00 hores (inici manifestació)
Plaça Universitat. BCN