Jornada sobre els drets dels treballadors transfronterers a Europa

Javier Pacheco (CCOO), Camil Ros (UGT) i Maria Recuero (USOC) obriran l’acte

El CSIR Pirimed, format per organitzacions sindicals catalanes i franceses, organitza demà dimecres, 7 de novembre, un seminari per parlar dels obstacles de caràcter fiscal i laboral als quals han de fer front els treballadors i treballadores transfronterers, i com els protegeix la legislació europea i catalana.

A les 9.30 hores tindrà lloc la benvinguda, a càrrec de Camil Ros, secretari general de la UGT de Catalunya; Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, i Maria Recuero, secretària general de la USOC.

En acabar la seva intervenció, Ros, Pacheco i Recuero atendran els mitjans de comunicació.

L’objectiu de la jornada és donar les eines necessàries als companys i companyes que fan assessorament directe a la zona fronterera dels Pirineus. Es debatrà quina ha de ser l’estratègia conjunta transnacional per defensar els drets d’aquest col·lectiu de treballadors i treballadores i es presentarà la nova pàgina web del CSIR Pirimed, que vol informar de les novetats legislatives i de l’actualitat del que passa a la frontera occitanocatalana en l’àmbit social, polític i laboral.

Els experts convidats de la Confederació Europea de Sindicats (CES) ens ajudaran a entendre en quin punt estan les negociacions del Brèxit i quins podrien ser-ne els efectes per als treballadors i les treballadores que es troben a Europa.

La jornada (“Mobilitat laboral a Europa”) es clourà amb una declaració per denunciar l’ascens a Europa de partits de caire xenòfob i populista que fan perillar l’estat del benestar i la cohesió social.

Podeu consultar el programa a internet:

Barcelona, 6 de novembre de 2018

Agenda: