CCOO dona suport a la vaga de personal docent i investigador (PDI) de la Universitat de Barcelona (UB)

El proper dijous, 24 de maig, vaga

Al llarg d’aquest curs acadèmic la Federació d’Educació de CCOO ha constatat l’agreujament de les precàries situacions que pateix bona part del col·lectiu del personal docent i investigador (PDI) de la Universitat de Barcelona (UB), funcionari i laboral. La situació actual d’ofegament pressupostari per part de la Generalitat de Catalunya, la manca d’una política de plantilles adients i del respecte a l’autonomia universitària està portant al col·lapse a la universitat.

Aquesta situació l’està patint directament el PDI de la UB. Es continua amb la utilització fraudulenta de la figura del professorat associat i es generen bosses de precarietat laboral, alhora que s’impedeix el relleu generacional.

CCOO continua demanant:
-Identificar la plantilla dels departaments amb la descripció de tot tipus de categoria de professors.
-Plantejar expectatives reals per transformar les places de professorat associat amb feines estructurals a places de professorat a temps complet dins de la carrera acadèmica.
-Estudiar el relleu generacional per evitar la pèrdua del lideratge docent i investigador de la institució, que, de no posar-hi remei, esdevindrà en la mort lenta de la Universitat de Barcelona.

Per tot això, i amb el suport del sindicat, s’ha convocat una vaga de PDI de la UB per al dijous 24 de maig, així com altres mobilitzacions convocades pel comitè d’empresa (PDI laboral) i la Junta de Personal (PDI funcionari) en els dies següents.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 de maig de 2018

Agenda:
Dijous, 24 de maig, de 2018
a les 12.00 hores (manifestació)
Plaça Universitat. BCN

Dilluns 28 de maig de 2018 (Campus Diagonal)
a les 12.00 hores (concentració)
Av. Diagonal, davant del Campus. BCN

Dimarts, 29 de maig de 2018 (Campus Mundet)

Dimecres, 30 de maig de 2018 (Campus Raval i Central)
a les 12.00 hores (concentració)