Els treballadors de l’UTE Girona Norte 2014 inicien mobilitzacions davant l’incompliment del conveni del sector

Concentració demà divendres i inici de vaga el 23 de maig

La plantilla de l’UTE GIRONA NORTE 2014, formada per 36 persones, ha decidit iniciar mobilitzacions que culminaran amb una vaga intermitent que s’iniciarà el proper dia 23 de maig, després de 3 mesos de negociació amb l’empresa pel compliment del conveni del sector i davant l’estancament de les negociacions.

La manca d’una proposta satisfactòria per part de l’empresa ha portat a iniciar les mobilitzacions aquest divendres dia 18 de maig a les 16.30 h amb una concentració davant la seu del Ministeri de Foment (Gran Via de Jaume I, 47, de Girona) en defensa de les seves legítimes reivindicacions.

L’empresa té la concessió del manteniment i la conservació de la carretera nacional 260 i de l’autovia A26 (túnels de Port Bou, túnels de Mont-Ros i túnels de Collabós), des del punt quilomètric 0 (frontera francesa) fins al punt quilomètric 114 (Ripoll).

Entre les queixes de la plantilla es troben:
– Flexibilitat horària arbitrària (canvi d’horaris dels treballadors fins a 24h abans).
– Treball en dies festius setmanals, nacionals i de conveni remunerats com a jornades ordinàries.
– Realització de torns de fins a 12 hores de forma ordinària sense cap compensació.
– Inaplicació de part dels plusos estipulats per conveni.
– No abonament de la nocturnitat tal i com la regeix l’Estatut dels treballadors.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 17 de maig de 2018