Manifestació a Barcelona aquesta tarda. Punt de trobada de CCOO, 18 hores, Passeig de Gràcia – carrer Provença, amb declaracions de Javier Pacheco

CCOO valora d'històrica la vaga laboral del 8 de març

Foto

CCOO de Catalunya valora la vaga laboral convocada avui 8 de març com una mobilització sense precedents a la història del moviment sindical del nostre país. Els sindicats CCOO i UGT han fet una aportació decisiva a la vaga feminista convocada avui traslladant la reivindicació als centres de treball i implicant tant  dones com  homes en la lluita contra la bretxa salarial, contra els salaris de misèria i contra les violències masclistes. Ha estat fonamental la confluència amb moltes altres organitzacions i entitats per a l’èxit d’aquesta vaga.

En el dia d’ahir, CCOO havia realitzat a Catalunya més 600 assemblees en grans empreses i desenes d'àmbit territorial i de sector i havíem rebut unes 100 adhesions d’ajuntaments i consells comarcals de Catalunya. Havíem rebut més de 600 adhesions a la vaga de dues hores per torn,  de comitès d’empresa, juntes de personal i seccions sindicals, de l’àmbit privat i públic. Però al llarg del dia d’avui hem anat rebent noves mostres d’adhesió de moltes més empreses el que ens indica que el seguiment de la vaga i de les mobilitzacions ha estat molt massiu.

En el sector de l’ensenyament, l’aturada a universitats i ensenyament secundari amb alumnes que poden fer vaga ha estat pràcticament total i la resta del sector ha disposat majoritàriament de serveis mínims. En el cas de la sanitat el seguiment de la vaga de dues hores es quantifica  entre el 75 i el 80% amb compliment dels serveis mínims establerts.

Manifestacions d’aquesta tarda

Barcelona, 18 h. Passeig de Gràcia - carrer Provença (punt de trobada de CCOO). Amb declaracions del secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco.

Lleida, 18 h, plaça de Ricard Viñes

Girona, 19 h, plaça del Vi (18.30 h al local de CCOO)

Sabadell, 19.00 h, plaça de Sant Roc

Terrassa, 19.30 h, Vapor Ventalló (c. de la Rasa, 24)