Convocatòria de vaga a Cedinsa divendres, 26 de gener

En lluita per la seguretat i unes condicions dignes per a la plantilla

Per al proper divendres dia 26 de gener hi ha convocada una vaga de 24 hores per part de la plantilla de Cedinsa. És l’empresa líder en el sistema de concessió per peatge a l’ombra de Catalunya i la segona en nombre de quilòmetres d’autopistes en règim de concessió. Està formada per una sèrie de socis: quatre de les empreses constructores més importants de l’Estat espanyol (FCC, Copcisa, Copisa, Comsa Concesiones).

El passat novembre del 2017, de forma unilateral, l’empresa va fer uns canvis organitzatius sense consultar la plantilla i obviant la representació sindical. Aquests canvis afecten la seguretat en el treball i també repercuteixen en una baixada en els ingressos dels treballadors i treballadores. Els intents de negociació per part de la plantilla s’han vist distorsionats pel fet que l’empresa de forma arbitrària va acomiadar un dels treballadors.

Des de CCOO valorem positivament el manteniment de la negociació amb l’empresa, però també volem deixar clar que davant una possible posició inflexible per part de la direcció no ens quedarà més remei que continuar la lluita per la seguretat i unes condicions dignes per als treballadors i treballadores de Cedinsa.

Barcelona, 24 de gener de 2018