Concentració per la mort del treballador de Cespa

Demà dimecres, 24 de gener, a l’Ecoparc 3 de Sant Adrià de Besòs

El passat 10 de gener es va produir un accident laboral a la planta Ecoparc 3 de Sant Adrià de Besòs de l’empresa Cespa Gestión de Residuos, amb la mort del company J.G.

Per a CCOO, aquest fet ens ha fet reflexionar sobre la precarietat en l’àmbit de la prevenció de riscos laborals, ja que al llarg de l’any es produeixen diferents notícies d’accidents en els llocs de treball.

Una de les grans batalles en la prevenció de riscos laborals és la manca de solucions, ja que els problemes se solucionen molt lentament, quan en realitat la prevenció hauria de ser una prioritat màxima.

Tots tenim la sensació de que encara podrien passar més coses, però que tenim molta sort de que no passin. En aquest cas, segur que han influït altres factors, a més de que el treball en sí comporta un risc. Alguna cosa ha fallat. Alguna cosa no ha estat ben valorada, amb el resultat final d’una víctima mortal.

Per altra banda, l’Administració que decideix que es privatitzi aquest servei i fa que la gestió sigui privada, també haurà d’assumir responsabilitats si no ha realitzat degudament el control sobre el servei ni vetllat perquè es facin bé les coses.

Per tot això, volem protestar demà, 24 de gener, a les 17.00 hores, davant del centre de treball on va perdre la vida, a l’Ecoparc 3 (explotat per Ecoparc del Mediterrani, SA), a l’Avinguda Eduard Maristany amb c/de la Pau, de Sant Adrià de Besòs, per exigir a Cespa que protegeixi degudament als seus treballadors i treballadores. També hi haurà aturades parcials al llarg del dia de demà als centres de treball de Cespa a Mollet del Vallès, Zona Franca de Barcelona i Tarragona. Volem saber què ha passat perquè un company hagi perdut la vida.

La salut laboral i la prevenció de riscos es millora amb més inversió econòmica, i davant d’aquesta situació, entenem que les coses han de canviar de forma radical. Per això, no pot haver-hi un accident de treball que no tingui una resposta contundent per la nostra part. No ens podem permetre que la mort del nostre company passi sense que provoqui un canvi radical en les nostres actuacions com a treballadors, i li exigirem un canvi també radical a l’empresa. Ni una mort més, però tampoc ni un accident més.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 23 de gener de 2018