CCOO condemna les actuacions repressives de l’1-O

Posició del Comitè Confederal de CCOO de Catalunya reunit el 2 d’octubre

El Comitè Confederal de CCOO de Catalunya condemna les actuacions repressives de les forces de seguretat per impedir les votacions durant la jornada de l’1-O: càrregues, cops, més de 800 ferits, un acte lamentable per a la democràcia del nostre país.

El desenvolupament d’una jornada de votació amb la participació de centenars de milers de persones que tenen la voluntat d’exercir un dret democràtic, com és el dret de vot, mai no hauria d’haver-se intentat impedir. És impossible físicament fer-ho i és políticament greu.

El que va succeir ahir ha de tenir una resposta unitària, com la que reflecteix la Taula per la Democràcia, del conjunt de la societat catalana, d’una manera pacífica i democràtica.

Hem de fer possible que la força de la mobilització de la societat plural i diversa de Catalunya tingui una expressió unitària per garantir de manera ferma la cohesió social davant qualsevol espai de dualització social o fractura que trenqui el marc de convivència i un principi fonamental dels que van fundar la nostra organització: Catalunya, un sol poble, és català el qui viu i treballa a Catalunya.

Fem una crida al conjunt de les organitzacions polítiques i socials del conjunt de l’Estat espanyol a obrir els espais de diàleg per trobar una solució al bloqueig institucional per garantir el dret a decidir del poble de Catalunya, un espai que el Partit Popular ha tancat, després d’inhabilitar-se per governar el país.

És per això que demanem responsabilitats al Govern de Rajoy, demanem unitat a l’oposició per afrontar un marc de diàleg amb el Govern de Catalunya i exigim a aquest que mantingui la unitat de la pluralitat de la societat catalana que permeti conquerir un acord definitiu pel model territorial del país i el dret d’autodeterminació dels catalans i les catalanes.

Ara més que mai hem de cridar al civisme, el diàleg i la unitat dels treballadors i treballadores de Catalunya i del conjunt de la societat plural catalana.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 2 d’octubre de 2017