CCOO durà a terme a Lloret de Mar una acció d’informació sobre la situació del sector de l’hostaleria a Catalunya

Demà dimarts, 1 d’agost, a partir de les 11.00 hores, a la plaça de l’Ajuntament

Demà dimarts, 1 d’agost, d’11.00 hores a 13.00 hores, la Federació de Serveis de CCOO de les Comarques Gironines durà a terme a Lloret de Mar una acció d’informació sobre la situació del sector de l’hostaleria a Catalunya, consistent en el repartiment de fulls volants informatius.

Aquesta acció té com a principal objectiu informar, entre turistes, treballadors i treballadores i població en general, sobre les dades del sector a Catalunya. S’ha registrat un increment del 23,70% de visitants, i les pernoctacions han passat dels 3.901.367 de l’abril del 2016 als 4.806.272 fins a l’abril del 2017: en percentatges globals això és un 23,19% més respecte al 2016. Així mateix, els preus i la rendibilitat per habitació ocupada també s’han incrementat en un 17,19%.

Amb aquestes dades queda demostrat l’increment sostingut del sector, que es va iniciar el 2014 i que es materialitza en beneficis empresarials, però que no es reflecteix en la recuperació de les condicions de treball i econòmiques dels treballadors i treballadores del sector, perdudes durant aquests anys.

L’última proposta per part de la patronal del sector en la negociació del Conveni d’hostaleria recull més ombres que clars, atès que hi ha aspectes ja consolidats en l’actual conveni que amb el nou quedarien més limitats i a la baixa. La mitjana d’increment salarial proposat per als tres anys de durada del conveni és de l’1,86%, sense clàusula de revisió salarial que garanteixi poder recuperar el possible desviament a l’alça de la inflació durant la vigència del conveni.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 31 de juliol de 2017