CCOO reclama a les zones turístiques un conveni just per a l’hostaleria

Demà dimarts, 18 de juliol, a partir de les 10.00 hores, concentració al passeig Marítim de Santa Susanna (a l’altura de l’Aqua Hotel Aquamarina)

Demà dimarts, 18 de juliol, a partir de les 10.00 hores, al passeig Marítim de Santa Susanna (Barcelona), a l’altura de l’Aqua Hotel Aquamarina & Spa, CCOO realitzarà una campanya de divulgació i defensa dels drets laborals del sector d’hostaleria, de denúncia de la precarietat en el sector i la situació de les negociacions del conveni del sector.

El sindicat rebutja que la patronal ofereixi un increment salarial de l’1,80% mentre la seva rendibilitat augmenta anualment un 10%. La patronal del sector de l’hostaleria segueix sense assumir cap proposta del document de prioritats que va lliurar CCOO en reunions anteriors: ultraactivitat, contractació a temps parcial, pràctiques no laborals, externalitzacions, jornada, descans setmanal, vacances, llicències retribuïdes, increment salarial, manutenció, complements en situació d’incapacitat temporal, etc.

CCOO considera vergonyós que la patronal no vulgui assumir cap de les principals reivindicacions de la part social, tenint en compte que la situació del sector és totalment favorable de cara als interessos empresarials, com han confirmat les dades de l’activitat turística i les d’ocupació en el sector, recollides en un recent comunicat del sindicat.

CCOO també té previst realitzar altres accions de divulgació i denúncia, per al dimarts 1 d’agost a Lloret de Mar (Girona), així com una nova concentració per a la propera negociació del conveni del dijous 27 de juliol, a les 16.00 hores davant la seu de la patronal, a Via Laietana, 47, de Barcelona, amb l’objectiu d’aconseguir un conveni col·lectiu que realment sigui d’avenç, limiti la precarietat laboral, millori el poder adquisitiu dels salaris i faciliti la conciliació de la vida laboral i la personal.

Feu clic per veure el video resum de la jornada

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 17 de juliol de 2017