Dijous 27 de novembre, a les 18 h, a l'Auditori Josep Irla de Girona

CCOO de les Comarques Gironines celebra el 50è aniversari

El 20 de novembre de l’any 1964 es van reunir a l'església de Sant Medir de Barcelona 300 treballadors i treballadores per consensuar una plataforma mínima de reivindicació de drets laborals. Aquesta assemblea va donar lloc a les primeres Comissions Obreres. A les comarques gironines, el germen de Comissions Obreres el trobem a les mobilitzacions del sector de la construcció i molt especialment de l'empresa SAFA de Blanes, que van ser el detonant de l'organització dels treballadors i treballadores que es va anar estenent a la resta de sectors productius.

Per commemorar aquests 50 anys de lluita i de conquesta de drets socials i laborals a les comarques gironines, hem organitzat un acte de celebració, demà dijous, 27 de novembre, a l'Auditori Josep Irla de Girona. L'acte tindrà una durada aproximada de dues hores: s'iniciarà amb la projecció d'un vídeo sobre l'aparició deComissions Obreres, seguidament hi haurà els parlaments institucionals, per donar pas a la part central en què es presentaran les lluites i conquestes assolides i les que tenim actualment, finalitzarà l'acte amb les paraules de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, i Bartomeu Compte, secretari general de CCOO de les Comarques Gironines.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 26 de novembre de 2014