Deducció de la quota d’afiliació en la declaració de la renda

La quota d’afiliació sindical a CCOO és una despesa que pots deduir quan realitzis la teva declaració anual de la renda, tal i com ens ho marca la llei de l’IRPF. La deducció pot comportar un estalvi en la quota d’entre el 20 i el 35% segons els casos.

Aquest import no apareix a l’esborrany d’Hisenda en compliment de la Llei de protecció de dades. Tot i això, pots deduir les quantitats que has pagat en concepte de quotes per la teva afiliació a CCOO. Els justificants són els mateixos rebuts bancaris o de nòmina que ja tens.

Recorda que no et cal un certificat, però en el cas que el necessitis, el pots sol·licitar directament des de l’app del sindicat per a mòbils o des de la web de la seu electrònica de CCOO de Catalunya.

Per a qualsevol consulta pots adreçar-te a: [email protected]

La quantitat que s’ha de deduir cal posar-la a l’espai reservat a “Quotes satisfetes a sindicats” de l’imprès oficial (digital o en paper) de l’IRPF.