Darreres notícies

Capcalera Darreres Noticies

Darreres notícies

  • CCOO del Baix Llobregat lliurarà el seu quart Premi ‘Cohesió social i compromís cívic’

    Tots els treballs seran publicats

    L’Aula de Formació Joan N. García-Nieto de CCOO del Baix Llobregat, d’acord amb el seu objectiu d’impulsar i donar suport a la recerca, la innovació permanent en el pensament i el seu compromís social amb les persones que viuen i treballen a la comarca, lliurarà demà dijous, 29 d’abril, i amb la presència del conseller d’Interior i Relacions institucionals i Participació de la Generalitat, Joan Saura, el seu quart Premi Cohesió social i compromís cívic.

    Serà a les 16.30 hores a la Sala d’actes de la seu de CCOO del Baix Llobregat, a Cornellà (Ctra. d’Esplugues, 68).

    Aquest any l’acte, que s’emmarca dins la Setmana cultural de l’1 de Maig al Baix Llobregat, també serà un acte de commemoració del naixement de Miguel Hernández.


  • CCOO del Baix Llobregat continua amb la campanya informativa avui als polígons de Cornellà de Llobregat, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern

    Durant tot el dia d’avui, un equip de CCOO informarà i assessorarà els treballadors i les treballadores a les portes de les empreses dels polígons a Cornellà de Llobregat, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern.

    Un punt d’informació i assessorament acompanyarà aquesta iniciativa, que es repetirà per altres polígons industrials i centres comercials de la comarca.

    El secretari general de CCOO Baix Llobregat, Toni Mora, estarà disponible a les 9.30 hores de CCOO, al punt d’informació que estarà situat al voltant del centre de negocis de Sant Just Desvern, per atendre als mitjans de comunicació i fer declaracions sobre l’edat de jubilació i les mobilitzacions previstes a Barcelona.


  • Els sindicats majoritaris de l’Administració de Justícia de Catalunya convoquen mobilitzacions contra la gestió i la política de personal de la Conselleria

    Els sindicats majoritaris de l’Administració de Justícia de Catalunya, CCOO, CSIF, STAJ i UGT, convoquen mobilitzacions contra la gestió i la política de personal de la Conselleria de Justícia.

    Cliqueu per llegir el comunicat dels sindicats de l’Administració de Justícia.


  • La majoria sindical de Correus convoca una gran manifestació a València contra l’apagada postal

    Coincidint amb ‘la ‘Conferència postal europea d’alt nivell’

    Comunicat conjunt de CCOO, CSIF, Sindicat Lliure, CGT, ESK i Intersindical Valenciana  

    Milers de treballadors de Correus arribats de tot l’Estat, inclosos diversos autocars des de Barcelona, es manifestaran el dia vinent 29 a València amb motiu de la Conferència d’alt nivell europeu per demandar davant Foment i els alts responsables polítics i postals europeus viabilitat per a l’operador postal públic.

    La majoria sindical de Correus, composta por CCOO, CSIF, Sindicat Lliure, CGT, ESK i Intersindical Valenciana, amb el 75% de la representació, han convocat una concentració i manifestació a la capital Valenciana el pròxim dia 29, a la qual assistiran milers de treballadors, coincidint con la «Conferència postal europea d’alt nivell», en la qual participaran el ministre de Foment, José Blanco, el comissari europeu per a la competència, Joaquín Almunia, alts responsables de la Comissió Europea -mercat interior i serveis- el president d’Unipost, Pablo Raventós, operadors postals europeus -Alemanya, Holanda, Bèlgica, Itàlia- i al que Correus no està convidat, però sí els grans operadors europeus i els privats, fet que, sens dubte, diu molt de la transcendència i de la importància que en plena presidència europea i amb una empresa pública amb un dèficit històric té el sector postal per a l’executiu.

    Els actes reivindicatius es perllongaran al llarg de tot el dia, sent el primer d’ells una concentració a les 9.30 del matí en els limítrofs de l’hotel Hilton, on té lloc la conferència postal europea. A les 12.30 del matí començarà una manifestació de 2 quilòmetres de recorregut pel centre històric de la ciutat i que conclourà a la plaça de l’ajuntament. Fins a València es desplaçaran, en caravana postal, autobusos arribats de tot l’Estat per reivindicar a l’Executiu un correu públic de qualitat i que asseguri l’ocupació.

    Els sindicats conformants de la majoria sindical de Correus no compartim que el Govern jugui a l’alta política, intentant vendre una imatge de «projecte postal europeu» que no se sosté amb cap mesura concreta al nostre país.

    Por aquest motiu, estarem presentes els treballadores i les treballadors de Barcelona i de la resta de l’Estat el dia 29 a València perquè considerem que les nostres reivindicacions han de fer-se sentir en un àmbit on es discutirà una moratòria (que ningú ha esmentat encara), una regulació (que ningú ha volgut portar al diàleg social), un finançament (que l’única cosa que ha vist és que es retalli), una ocupació (som ja 4.000 ocupacions menys reconegudes per Foment) i un increment salarial que se’ns ve negant des que va espirar el Conveni i l’Acord. Per tots aquests motius, realitzarem les acciones reivindicatives a fi de ser escoltats pel Govern europeu (Comissió Europea) i pel Govern espanyol (Ministre de Foment) en defensa d’una altra forma de crear i assegurar el futur de Correus.

    Mentre que el Govern no obri una via de diàleg social i de negociació real, la majoria sindical continuarà amb les reivindicacions al País Valencià, Múrcia, Balears, illes Canàries, fins a culminar en una vaga general el pròxim 10 de juny.


  • CCOO del Vallès Oriental – Maresme recorda que el padró és bàsic per a la inserció social i la regularització de la situació administrativa dels immigrants

    Davant la moció presentada pel grup municipal del PP a l’Ajuntament de Mataró proposant facilitar les dades a la policia de persones en situació irregular

    Davant la moció presentada pel grup municipal del PP de l’Ajuntament de Mataró a aprovació del Ple «per a la col•laboració i la coordinació amb l’Administració general de l’Estat en l’àmbit de la immigració» en la qual s’inclou la proposta de passar les dades de les persones empadronades en situació administrativa irregular a la Direcció General de la Policia, CCOO del Vallès Oriental-Maresme considera:

    – Les expulsions són competències del Govern central, concretament del Ministeri d’Interior, i no de les administracions locals o dels ajuntaments. L’empadronament no impedeix, en cap cas, l’expulsió de persones en situació irregular.
    – La Unió Europea no té cap directiva que afecta la Llei del règim local i l’empadronament. En molts països europeus no existeix la figura del padró i per això tenen prop de 8.000.000 de persones sense papers, invisibles i sense drets bàsics com a persones.
    – Reiterem que l’única funció del padró és simplement de caire estadístic: saber quantes persones viuen al municipi. A partir de l’any 2000, s’ha introduït la necessitat de l’empadronament per accedir a drets fonamentals, com són el dret a la sanitat i el dret a l’educació per als menors, i això afecta tota la ciutadania, espanyols i estrangers, regulars o irregulars.
    – La determinació que una persona és regular o irregular té les seves complicacions, que només el Govern central té la capacitat i la competència d’interpretar i determinar.
    – El traspàs de les dades del padró per part de l’Ajuntament a la Delegació del Govern o a la policia nacional és una vulneració de la Llei de protecció de dades. La llei preveu que la policia pot demanar dades del padró de forma individualitzada o personalitzada quan hi ha un perill a la seguretat nacional i en casos de persones que han comès delictes. En cap cas, l’administració local pot enviar dades de persones que no han comès cap delicte. A l’Estat espanyol, trobar-se en situació irregular és una infracció administrativa.
    – Aquestes persones en situació irregular són víctimes de l’economia submergida i, per tant, el que s’hauria de proposar que fes l’Ajuntament és denunciar el frau a la Seguretat Social que cometen les empreses que tenen treballadors sense alta a la Seguretat social i en condicions de sobreexplotació.
    – L’empadronament serveix com a prova de residència a Espanya i dona l’accés a polítiques d’integració, d’aprenentatge del català… És a dir, és un element bàsic per a la inserció social i la posterior regularització de la seva situació administrativa a Espanya.

    El grup municipal del PP a l’Ajuntament de Mataró, seguint instruccions del partit en l’àmbit de l’Estat, vol instrumentalitzar el fet migratori per confondre la ciutadania. El més xocant és que, amb tots els altres grups municipals, varen signar el «Pacte municipal per a la nova ciutadania» que tracta sobre les polítiques d’immigració i d’integració en el mandat actual. La presentació d’aquesta moció és un acte d’irresponsabilitat i demostra que el PP es posa a l’alçada de determinades plataformes racistes i xenòfobes amb la voluntat d’instrumentalitzar el fet migratori amb finalitats electorals.


  • CCOO alerta del risc que comporta la deficient senyalització específica d’aparcament prohibit per motius de seguretat

    Les zones d’aparcament prohibit per motius de seguretat, que afectin edificis que es troben en situacions de risc, espais reservats per a conselleries, consulats, etc., han de tenir una senyalització específica i suficientment clara per assegurar que la ciutadania les distingeixi clarament i pugui respectar-les adequadament. Tanmateix això no succeeix, en la mesura que correspondria, a la ciutat de Barcelona, on es troben situacions de senyalització insuficient o poc clara. No existeix una diferencia en la senyalització entre el que són zones de seguretat i reserves d’estacionament, cosa que dóna lloc a confusions a la ciutadania i a tots els ens que han d’intervenir en cas d’avís d’estacionament d’algun vehicle. En una zona de seguretat no hi ha de poder estacionar ningú, ni tan sols vehicles oficials, i en una reserva tan sols hi poden estacionar els càrrecs oficials pertinents.

    La conseqüència d’aquesta senyalització poc adequada és la utilització d’aquests espais per estacionar vehicles infringint la norma, fet que obliga, a partir d’aquest moment, i en virtut de la reglamentació i els protocols establerts, a actuar els cossos de seguretat: la Guàrdia Urbana en primera instància, per inspeccionar el vehicle estacionat i esbrinar si es pot tractar d’algun vehicle amb explosius (no oblidem que parlem d’àrees reservades per motius de seguretat) i automàticament trucar als Mossos d’Esquadra, i finalment els treballadors de BSM per retirar els vehicles. Per norma, les primeres dotacions policials a actuar són les de la Guàrdia Urbana, que només han de fer inspeccions rutinàries i, si hi ha sospites d’artefacte explosiu, automàticament trucar als Mossos. I si aquests comproven que realment hi ha explosius, avisen a la seva unitat especialitzada en artefactes explosius o TEDAX. Finalment els treballadors de BSM procedeixen a retirar el vehicle i portar-lo al dipòsit corresponent.

    La realitat, però, és que la Guàrdia Urbana de Barcelona no té ni la preparació ni el material per esbrinar si és un vehicle amb explosius; els Mossos d’Esquadra que s’activen en primera instància no disposen d’una formació més profunda que la Guàrdia Urbana i els mossos especialitzats, a causa de la centralització excessiva de la unitat canina a l’àrea de la Mancomunitat Terrassa-Sabadell, triguen força a arribar i, a més, tenen manca evident de personal, tot i l’esforç fet últimament ubicant una unitat canina a Barcelona ciutat. Finalment, els vehicles són retirats pel personal de BSM, sovint sense tenir la certesa que no hi cap risc.

    Davant d’aquesta situació, CCOO demana a l’administració corresponent la senyalització evident i clara de les zones restringides per motius de seguretat, senyalització tant al paviment com de plaques; formació en la matèria corresponent a la Guàrdia Urbana de Barcelona amb la consegüent dotació de material per al desenvolupament de la feina; millora en dotació del personal de Mossos d’Esquadra i augment dels efectius especialitzats o TEDAX i, finalment, que els treballadors de BSM no hagin de retirar cap vehicle sense tenir la garantia que no existeix perill. Això implica que quan un treballador de BSM rep l’ordre de retirada d’un vehicle s’ha d’haver complert el protocol establert, la patrulla que ha efectuat la revisió ha de romandre al lloc on es troba el vehicle fins que aquest és retirat i ha de confirmar que no existeix cap mena de perill.


  • Joan Carles Gallego i Josep Maria Álvarez expliquen les reivindicacions de CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya per al proper Primer de Maig

    Els secretaris generals de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, i d’UGT de Catalunya, Josep Maria Álvarez, oferiran demà dimarts, 27 d’abril, una roda de premsa per explicar les principals reivindicacions d’ambdós sindicats en la celebració del Primer de Maig.

    Gallego i Álvarez presentaran el manifest conjunt de CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya per a la festivitat del treball: «Per l’ocupació de qualitat i la protecció social»

    La roda de premsa tindrà lloc a les 11.30 h a la seu de CCOO de Catalunya, Via Laietana, 16, 5a planta, de Barcelona.


  • CCOO de Catalunya convoca els seus afiliats i afiliades a participar en els actes de suport a Garzón

    Demà dissabte, 24 d’abril, a les 18.30, concentració a la plaça de Sant Jaume de Barcelona

    CCOO de Catalunya, com a membre de la plataforma Un clam de justícia -que aplega ciutadans i ciutadanes i diferents entitats, associacions i organitzacions amb l’objectiu comú de defensar la memòria i els valors democràtics-, dóna suport a la convocatòria unitària, que ha sorgit a tot l’Estat, d’una iniciativa ciutadana que s’aplega sota el lema «Investigar els crims contra la humanitat no és delicte. Jo recolzo Garzón».

    Per això s’ha convocat una concentració ciutadana demà dissabte, 24 d’abril, a les 18.30 hores, a la plaça de Sant Jaume de Barcelona. La convocatòria també compta amb el suport de destacades personalitats del món social i artístic a Catalunya.


  • S’arriba a un acord per a la revisió de les taules salarials del conveni del metall de Barcelona

    La Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya, la MCA-UGT i la patronal UPM han arribat a un acord amb el qual es posa punt i final a la situació de bloqueig en què es trobava la revisió de les taules salarials per al 2010 del Conveni Col•lectiu per a la Indústria Siderometal•lúrgica de la Província de Barcelona, que beneficia al voltant de 200.000 treballadors i treballadores.

    L’acord assolit abasta els tres anys que queden de vigència del conveni (acordat per al període 2007-2012) i determina el percentatge d’increment salarial inicial que substituirà la referència que es feia en el conveni a l’IPC previst, que és el que ha motivat les discrepàncies existents entre les parts, el bloqueig de la revisió i el consegüent retard en l’actualització dels salaris dels metal•lúrgics i metal•lúrgiques de la província de Barcelona per al 2010.

    Els increments salarials per a aquest any se situen entre el 2,55% i el 4%, en funció del grup professional. Aquest percentatge surt de la suma del percentatge d’increment salarial inicial, que s’ha situat en l’1%, més el 0,4% que marca el conveni, més els increments addicionals acordats en el conveni per als diferents grups professionals.

    Per als dos anys restants de vigència, la referència dels increments salarials de partida està definida en l’Acord per la negociació col•lectiva i l’ocupació, que van signar CCOO, UGT, CEOE i CEPYME el passat 9 de febrer.

    Aquest acord fixa, per al 2011, un increment inicial d’entre l’1% i el 2%, i, per al 2012,  entre l’1,5% i el 2,5%, en funció de l’IPC real dels anys anteriors. A aquests increments caldrà sumar-hi el 0,4% que marca el conveni més els increments addicionals vinculats als grups professionals per cada any de vigència del conveni.

    Aquests increments inicials seran revisats cada any mitjançant la clàusula de revisió que estableix el conveni col•lectiu, per garantir el poder adquisitiu dels treballadors i les treballadores.

    La Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya fa una valoració positiva d’aquest acord, ja que ha permès desbloquejar la revisió de les taules salarials dels metal•lúrgics i metal•lúrgiques de la província de Barcelona, tot i mantenint la millora del poder adquisitiu establerta en el conveni i solucionant el conflicte d’interpretació referent a l’IPC previst per a la resta de vigència del Conveni Col•lectiu per a la Indústria Siderometal•lúrgica de la Província de Barcelona.

    Taules salarials 2010


  • CCOO porta les seves propostes per encarar la crisi a les oficines de treball

    Dilluns, 26 d’abril, a l’OTG del Prat de Llobregat

    Dilluns vinent, i durant tot el dia, un equip de CCOO del Baix Llobregat informarà i assessorarà els treballadors i treballadores desocupats a les portes de l’oficina del SOC del Prat de Llobregat.

    Trobareu els companys i companyes que duen a terme aquesta iniciativa en un envelat, on oferiran, a les persones interessades, informació sobre els serveis del sindicat per a les persones desocupades i les mesures que CCOO està proposant per encarar l’actual situació.

    Saida Ehliluch, responsable d’ocupació de CCOO del Baix Llobregat, estarà disponible a les 10.30 h hores a l’oficina del SOC del Prat de Llobregat, al punt d’informació de CCOO, per fer declaracions i atendre els mitjans de comunicació.


Afilia’t! Contacta