Darreres notícies

Capcalera Darreres Noticies

Darreres notícies

  • CCOO signa l’Acord d’increment salarial per al sector de l’hostaleria de Catalunya

    Vigència fins al 2016

    Ahir, 22 de setembre, es va signar el nou Acord que preveu l’increment salarial per als propers tres anys (2014-2016) en el sector de l’hostaleria a Catalunya.

    Després de la signatura de l’anterior conveni (que no va signar CCOO), que va suposar la ruptura del conveni autonòmic que agrupava totes les províncies (ara ja no vincula Lleida) i sectors (ara, col·lectivitats té conveni propi), des de CCOO sempre hem plantejat que aquest conveni no podia ser un altre conveni de reculada com els anteriors.

    Durant tota la negociació hem procurat regular qüestions que milloressin les condicions de treball i els drets dels treballadors i treballadores, com la limitació de les externalitzacions de serveis, les pràctiques d’estudiants en les empreses, la millora de les llicències retribuïdes, l’equiparació de taules salarials, etc.

    En sentit contrari, la patronal del sector ha volgut aprofitar la negociació per intentar retallar drets en matèria de permisos, premis de vinculació, distribució de la jornada, ampliació del temps de permanència en els nivells retributius de primera ocupació en el sector, etc.

    L’acord, finalment, preveu un increment salarial del 0,6%, 0,8% i 0,9% per a cadascun dels anys de vigència i mantenim la resta de condicions de treball i drets de l’anterior conveni.

    El fet que CCOO hagi signat aquest Acord, en aquest context actual tan complicat per a la negociació col•lectiva, ens permetrà formar part de la Comissió Paritària d’interpretació i gestió del conveni fins al 31 de desembre de 2016. En aquests moments de conflictivitat social CCOO valora que no es pot quedar fora de la Comissió Paritària del conveni. 

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 23 de setembre de 2014


  • CCOO signa l’Acord de supermercats i autoserveis de Barcelona i província

    Anys 2014-2015

    Ahir, 22 de setembre de 2014, CCOO va signar l’Acord per al sector de supermercats i autoserveis de Barcelona i província.

    Aquest Acord, ratificat en l’assemblea de treballadors i treballadores, consisteix a respectar tot el contingut del conveni i se’n modifica només la vigència i l’increment salarial.

    La vigència serà de dos anys (amb la idea que a partir de l’any 2016 ja es negociï el conveni a escala autonòmica i no provincial).

    Respecte als temes econòmics, l’increment fix per a l’any 2014 serà del 0,5% i per al 2015, del 0,6%.

    També s’estableix la possibilitat que aquest increment salarial inicial sigui superior en funció de l’evolució de l’índex Nielsen, que mesura el creixement de les vendes en termes constants de les botigues, encara que des de CCOO es veu difícil que aquest indicador pugui ser positiu en els propers dos anys.

    Des de CCOO, molt crítics amb la signatura de l’anterior conveni i amb la seva posterior modificació, s’ha valorat, en aquesta ocasió, que a partir d’ara s’han de centrar tots els esforços en la negociació del futur conveni autonòmic de supermercats, per la qual cosa s’entén que amb aquest “conveni de trànsit” a més de no perdre’s cap dret, s’actualitzen les taules salarials per als propers dos anys i permet al sindicat formar part de la Comissió Paritària del conveni fins a la finalització d’aquest. 
     

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 23 de setembre de 2014


  • El blog d’en Joan Carles Gallego: ‘Decidim-ho tot i responem el dia a dia’

    El secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, relaciona el debat nacional amb el debat social.

    Feu clic per veure l’article «Decidim-ho tot i responem el dia a dia».


  • Acte per denunciar l’ofensiva penal contra el dret de vaga

    Dijous, 25 de setembre, a l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona

    CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya, dins de la campanya per denunciar l’ofensiva penal contra el dret de vaga, denominada #VAGAnoésdelicte , organitzen un acte conjunt dijous, 25 de setembre. Tindrà lloc a partir de les 19.00 h a la seu de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona (ICAB).

    El debat compta amb el suport de l’ICAB i serà moderat per Vidal Masramon, diputat de la Junta de Govern del Col•legi; tindrà la participació de:
    – José María Mena, exfiscal en cap del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya i expresident de l’Associació Catalana de Juristes Demòcrates (ACJD)
    – Josep Maria Álvarez, secretari general UGT de Catalunya
    – Joan Carles Gallego, secretari general CCOO de Catalunya 
     

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 22 de setembre de 2014

    Agenda:
    Dijous 25 de setembre de 2014
    a les 19.00 hores
    Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona (centre de formació) – c/Mallorca, 281, sala 1. BCN

    Més informació


  • Presentació dels comptes auditats de CCOO corresponents a l’any 2013

    Davant la Sindicatura de Comptes

    El divendres 19 de setembre de 2014, CCOO de Catalunya ha presentat davant la Sindicatura de Comptes els seus comptes auditats corresponents a l’any 2013. Una delegació del sindicat, encapçalada pel seu secretari general, Joan Carles Gallego, i Jordi Llorens, director de Finances i Serveis, s’ha reunit amb el síndic major, Jaume Amat, per fer-li el lliurament dels comptes.

    Un any més, doncs, CCOO de Catalunya fa aquesta actuació per exigir al Govern de la Generalitat el compliment del compromís de transparència pel que fa a la utilització dels recursos públics a les organitzacions sindicals i empresarials.

    Feu clic per veure el document ‘Presentació a la Sindicatura de Comptes de Catalunya dels comptes de la CS CONC i entitats vinculades corresponents a l’any 2013, auditats’.

    Més informació a l’apartat sobre transparència al web de CCOO de Catalunya:
    https://www.ccoo.cat/transparencia


  • CCOO de Catalunya presenta davant la Sindicatura de Comptes els seus comptes auditats corresponents a l’any 2013

    Demà divendres, 19 de setembre, a Barcelona

    Un any més, en el marc de la continuada actuació de CCOO de Catalunya per aconseguir transparència en l’ús dels recursos públics, el sindicat presentarà davant la Sindicatura de Comptes els seus comptes auditats corresponents a l’any 2013.

    Així, demà divendres, 19 de setembre, a les 12 h, una delegació de CCOO de Catalunya encapçalada pel seu secretari general, Joan Carles Gallego, i Jordi Llorens, director de Finances i Serveis del sindicat, es reunirà amb el síndic major, Jaume Amat, per fer-li el lliurament dels comptes.

    Malgrat no tenir-hi cap obligació legal, CCOO de Catalunya vol fer aquesta actuació per exigir al Govern de la Generalitat el compliment del compromís de transparència pel que fa a la utilització dels recursos públics a les organitzacions sindicals i empresarials.

    A les 12.30 h aproximadament, després del lliurament dels comptes al síndic, el secretari general de CCOO de Catalunya farà declaracions a la sortida de la seu de la Sindicatura de Comptes a Barcelona (avinguda del Litoral, 12-14), per explicar la posició del sindicat a favor de la transparència, en un moment en què aquesta històrica petició de CCOO està més justificada que mai. 
     

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 18 de setembre de 2014

    Agenda:
    Divendres 19 de setembre de 2014
    12.00 hores (lliurament); 12.30 hores (declaracions)
    Sindicatura de Comptes – Av. del Litoral, 12-14. BCN


  • ‘Lluita Digital’, número 203

    Aquesta publicació digital arriba per correu electrònic, amb una
    periodicitat quinzenal, a tots els afiliats i afiliades que ho desitgen;
    completa la informació de la revista en paper Lluita Obrera i afegeix un plus d’actualitat a la informació del sindicat.

    Fes clic per veure el número 203 de la Lluita Digital.

    Si encara no t’hi has subscrit, fes-ho ara!

    Subscripció gratuïta a la Lluita Digital


  • «Recuperació de què, a qui», nou article de Joan Carles Gallego

    Ja pots llegir el nou article de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya al seu blog: «Recuperació de què, a qui».


  • Programa sindical de CCOO a Televisió de Catalunya, número 213: Vaga no és delicte

    Programa sindical de CCOO a Televisió de Catalunya, número 213, amb el títol Vaga no és delicte. Emès el diumenge 14 de setembre de 2014 pel Canal 33.

     

    http://www.tv3.cat/ptv3/tv3TotsVideos.jsp?idint=48816&seccio=video


  • CCOO de Catalunya considera que els increments salarials i la renda garantida de ciutadania són necessaris per a la recuperació econòmica

    La taxa d’inflació indica la feblesa de la situació de l’economia

     

    L’índex de preus de consum (IPC) del mes de agost del 2014 a escalaestatal, amb un -0,5%, continua retrocendint en taxes negatives, com a conseqüència de la baixada del preu dels carburants i la feblesa de l’economia per la davallada de la demanda interna. 

     

    La inflació subjacent, és a dir, l’estructural, que no té en compte ni els aliments no elaborats ni el preu dels carburants, es manté des del maig en el 0,0%, superant de nou l’IPC general. Aquest índex reflecteix l’autèntica situació de l’economia, que, lluny de la seva recuperació real, està marcada per la caiguda del consum intern, per un creixent nombre de persones amb sous retallats, pensions reduïdes i rendes baixes, per la pèrdua de poder adquisitiu per fer front a les necessitats més bàsiques, ja que, tot i la caiguda del seu preu, el cost dels serveis bàsics com l’electricitat, el transport o l’aigua continuen sent massa elevats. 

     

    A Catalunya, l’IPC amb un índex de -0’1% es redueix menys que l’estatal i continua sent  superior a la resta de l’Estat sobretot per l’efecte dels preus del sector del turisme. 

     

    La inflació de la zona euro, amb una taxa del 0,3%, es redueix una dècima i fa augmentar el risc de deflació, sobretot per la situació de feblesa de l’economia dels països del sud, amb taxes molt baixes o negatives, com l’espanyola amb un IPC harmonitzat del -0,5%. 

     

    La sortida definitiva de la crisi exigeix la recuperació del poder adquisitiu dels salaris i la creació d’ocupació de qualitat per poder recuperar la demanda interna i el consum. La devaluació interna, amb baixades salarials i destrucció d’ocupació i precarietat laboral, impossibilita la recuperació econòmica i fa augmentar la desigualtat social i la pobresa. 

     

    Han d’acabar les polítiques de retallades i ha de fer-se política per a les persones, amb control de preus públics i privats i dels marges empresarials, sobretot pel que fa als serveis bàsics com l’electricitat, el transport, l’energia o l’aigua, que estan perjudicant les rendes més baixes (aturats, pensionistes, treballadors precaris…). 

     

    Per injectar liquiditat a les famílies, més enllà de «l’electoralista» rebaixa d’impostos, cal reduir l’IVA dels productes i serveis de primera necessitat de les llars. D’aquesta manera, les famílies podran destinar més diners al consum directe i reactivar l’economia. També cal una reforma fiscal que beneficiarà les rendes més baixes (treballadors precaris, aturats, famílies sense ingressos…), és a dir, a qui està patint amb major intensitat la crisi. 


Afilia’t! Contacta