Darreres notícies
Des de CCOO de Catalunya realitzem la següent proposta de negociació de retribucions i condicions de treball pel 2002 per al personal de l’Administració de la Generalitat de Catalunya
Les treballadores familiars es manifesten per un conveni just i digne
El proper dilluns 15 d’octubre, les treballadores familiars es manifestaran a la Plaça St. Jaume, davant l’Ajuntament de la ciutat, reclamant un conveni digne i just. El col·lectiu que pateix una alta temporalitat i precarietat laboral reclama posar fi a aquesta situació amb la negociació del nou conveni.
Els principals punts que reclamen les treballadores familiars són un punt mensual fix, una jornada laboral fixa, pagues extraordinàries com tots els treballadors, respecte a la professió, estabilitat a la feina. A més les treballadores familiars reclamen un increment salarial del 6% per tal de garantir uns ingressos mínims de 117500 ptes brutes mensuals.
Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya
Barcelona, 11 d’octubre de 2001L’estat de la universitat
La Federació d’Ensenyament de CCOO de Catalunya us convida a la Roda de Premsa que tindrà lloc:
Data: 16 d’octubre, dimarts
Hores: 12 hores
Lloc: Seu de CCOO de Catalunya. Via Laietana, 16, Sala 52. BarcelonaL’objectiu d’aquesta Roda de Premsa és:
- Anàlisi de la situació a les Universitats catalanes
- Inici de curs
- El projecte de la Nova Llei d’Universitats
- Conflictivitat i propostes
(Com ja sabeu està previst a tramitació parlamentària el projecte de Llei Orgànica d’Universitats que el Govern de l’Estat ha elaborat per substituir a la LRU, que ha estat vigent durant 20 anys).
Tot i esperant la vostra assistència, rebeu una cordial salutació
Joan Coscubiela participa en una jornada d’Esquerra Republicana de Catalunya sobre la política social del govern central
El Secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Coscubiela, participarà el proper dilluns, 15 d’octubre en una jornada organitzada per Esquerra Republicana de Catalunya sobre les polítiques socials del Govern del Partit Popular i la seva afectació a les competències pròpies de les comunitats autònomes. Aquesta jornada du per títol «Tornarem a vèncer. És hora de respostes» i tindrà lloc a partir de les 19.30 hores al Col·legi de Periodistes de Catalunya ( Rambla Catalunya, 10 de Barcelona).
Coscubiela estarà acompanyat per Josep Maria Àlvarez, secretari general de la UGT, Margarida Aritzeta de Noves Bases de Manresa, Maria Boada de la CEPC, Miquel Àngel Estradé, Alcalde de les Borges Blanques i Josep- Lluís Carod-Rovira, secretari general d’ERC.Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya
Barcelona, 11 d’octubre de 2001
El Parlament de Catalunya informa als sindicats dels resultats de la comissió específica per a l’estudi de la política d’immigració
La Comissió específica per a l’estudi de la política d’immigració del Parlament de Catalunya ha elaborat un document que va ser aprovat pel Ple de la Cambra el passat mes de juny. Aquest document serà presentat als sindicats el proper dilluns amb l’objectiu de difondre i explicar els criteris que l’inspiren i les conclusions, i obrir un diàleg per a fomentar actituds obertes en front de la immigració, més enllà de reivindicacions i propostes concretes.
La sessió serà coordinada per la vicepresidenta del Parlament, Dolors Montserrat i per la secretària de la Mesa, Carme Valls i compatarà amb l?assistència del President del Parlament, Joan Rigol. Tindrà lloc el proper dilluns, 15 d’octubre a les 12 hores.
Per part de CCOO de Catalunya assistirà Joan Coscubiela, secretari general, qui presentarà les propostes i observacions de CCOO en aquest àmbit.
Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya
Barcelona, 11 d’octubre de 2001CCOO de Catalunya considera que l’actual nivell de la inflació demostra el fracàs del govern del PP, també l’any 2001, tant pel que fa a les previsions com en la seva política de lluita contra la inflació
CCOO de Catalunya, davant l’IPC del mes setembre sense creixement, la qual cosa situa la taxa d’inflació interanual en un 3,4%, i l’acumulada en 2,5%, considerem que, malgrat aquesta situació del mes de setembre, derivada fonamentalment per la baixada dels carburants, es mantenen les causes estructurals que comporten una inflació tant interanual, com acumulada, que superen àmpliament, la previsió del Govern del PP per tot el 2001, situada en el 2%. Altrament, i el que es mes important, continua mantenint-se un alt nivell de la inflació subjacent, 3,5% que supera, també àmpliament, en més del 70% la previsió d’inflació del govern, alhora que mantenim una relació molt negativa per que fa al nivell d’inflació del conjunt de la Unió Europea. Tot això determina unes perspectives de futur gens favorables pel que fa a la inflació definitiva d’aquesta any. Una vegada mes i ja seran tres anys poden afirmar que les previsions del Govern han resultat superades per la realitat.
CCOO de Catalunya exigim que el Govern del PP reconegui l’error de les seves previsions irreals, assumeixi les seves responsabilitats i adapti les previsions d’inflació a la realitat. Es inadmissible que el Govern del PP no sols mantingui la previsió d’IPC d’enguany mancada de tota credibilitat, sinó que novament estableixi una previsió del 2% pel 2002, quan es conegut que se’ns dubte hi haurà un repuntament de la inflació com a conseqüència de l’adaptació al “euro»
La repetida actuació del govern d’establir previsions irreals, mancades de tota credibilitat han comportat que hagin deixat de ser considerades com a punt de referència solvent en la negociació col·lectiva. Es per això que CCOO de Catalunya continuarem plantejant en la negociació col·lectiva increments salarials mes adaptats a la realitat, i introduint en tots els convenis clàusules de revisió salarial que garanteixin el poder adquisitiu dels salaris. Cal assenyalar que enguany els increments salarials es situen per sobre del 3,5%. Se’ns dubte el mes perjudicats per la política del govern son aquells sectors afectats directament, en les seves rendes, per l’IPC del Govern com són els funcionaris i els perceptors del Salari Mínim Interprofesional, un dels mes baixos de tota la UE. Aquesta es una raó que ens porta a reivindicar tant el dret a la negociació col·lectiva dels funcionaris com l’establiment del Salari Mínim Garantit a Catalunya de 110.000 Ptes.
Pel que fa a Catalunya, la inflació ha estat del –0,1% en el mes de setembre (interanual a Catalunya del 3,3%), acumulada de l’any es del 2,4%.
CCOO de Catalunya considerem que l’actitud dels governs de l’estat i de Catalunya així com la de determinats sectors empresarials està fent perdre un temps imprescindible per adequar la seva estructura productiva del nostre país a uns paràmetres que permetin en el futur ser competitius en qualitat, i no sols en baixos costos laborals, i per tant generar mes riquesa i ocupació estable.
Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya
Barcelona, 11 d’octubre de 2001CIRCULAR SOBRE NEGOCIACION
CIRCULAR Nº 3 ? SECRETARIA DE ACCIÓN SINDICAL
TEMA: NEGOCIACIÓN COLECTIVA 2001.
El proceso de revisión salarial de los Convenios lo hemos finalizado. Hemos conseguido hacer un proceso ágil y ordenado y en la mayoría de Convenios, al hacer balance, hemos conseguido mejorar el poder adquisitivo de los salarios.
El comportamiento errático del IPC, pero siempre a la alza, que se mantiene en el 2001, hace imprescindible tener la cláusula de garantía salarial en todos los convenios. Mas cuando nos proponemos seguir mejorando el poder adquisitivo de los salarios.NEGOCIACIÓN COLECTIVA 2001.
A) Propuestas.-
La Comisión Ejecutiva de la Federación ha aprobado los criterios para la negociación colectiva para este año. Criterios que en síntesis son:
1. Avanzar en los Convenios de Catalunya.- Especialmente este año en: Chocolates; Preparados Alimenticios/Dietéticos y Galletas y Vinos y Licores.
2. Mejora del poder adquisitivo de los salarios, con incrementos del 4-5%; con revisión salarial, aumentando los salarios mínimos de los convenios y resolver las discriminaciones.
3. Reducción de la jornada de trabajo hacia las 35 horas.
4. Avanzar en el contenido de los Convenios, para aumentar la capacidad de intervención de las Comisiones Paritarias. Contenidos de Seguimiento y Control de la Contratación; Salud y Prevención de Riesgos Laborales y Formación Profesional. En esta dirección se han hecho propuestas concretas que debemos adaptar a cada uno de los Convenios.
5. Una duración de los Convenios de un año; máxime de dos
B) Unidad de Acción
Estas propuestas se han planteado a la Federación de Alimentación y Bebidas de UGT de Catalunya, redactándose un documento de trabajo que nos debe ayudar en el proceso de elaboración de las plataformas. El documento está en todos los Sindicatos Comarcales e Intercomarcales y en la Federación.
C) Reforma Laboral
Por la repercusión que tiene en la negociación colectiva se incluye información preparada por la Secretaria de Acción Sindical de la CONC y que podéis encontrar en la web de la CONC .
D) La Negociación Colectiva, en marcha (datos a señalar)
1.- Convenios de Catalunya.-
a) Convenio del Campo.- Están iniciadas las negociaciones; se van a reanudar el próximo día 19 de abril. Es importante la participación de todos los sindicatos.
b) Convenio de Dietéticos y Preparados Alimenticios.- Asamblea de delegados y delegadas para aprobar la plataforma. Pendiente unificación con UGT. Importancia de seguir el Convenio para incorporar empresas dada la amplitud del ámbito.2.- Convenios Provincia de Barcelona.-
a) Chocolates, Bombones y Caramelos.- Iniciadas las negociaciones. Asambleas en todos los centros de trabajo en apoyo de la plataforma, para reanudar negociaciones a finales de abril.b) Vinos.- Presentada la plataforma unificada de negociación del Convenio a la patronal. Se va a dar respuesta el día 25 de abril.
c) Licores.- Presentada la plataforma unificada de negociación. Se reanudan las negociaciones el próximo día 25 de abril.
d) Café.- Se inician las negociaciones el próximo día 8.V.01. Fase de preparación de la plataforma.
e) Mayoristas de frutas.- Iniciadas las negociaciones.
f) Panadería.- Se están celebrando asambleas para preparar la plataforma.
g) Galletas.- Se inician las negociaciones el próximo día 19.IV.01
3.- Convenios Provincia de Girona.-– Negociaciones de las empresas de Aguas minerales.
4.- Convenios Provincia de Lleida.-
a) Firmado el Convenio de Bebidas refrescantes.- 2 años de duración; para el 2001 IPC de Catalunya +0,25% y para el 2002 una revisión equivalente al exceso del IPC real de Catalunya más 0,5%. La revisión inicial del 2,5%.
b) Panaderías.- Se está negociando.
c) Pastelerías.- Se está negociando.
5.-Convenios Provincia de Tarragona.-
La negociación Colectiva se inicia en abril, pues la mayoría de Convenios caducan a finales de marzo.
Este año se negocian los Convenios siguientes:– Bebidas refrescantes.
– Aceites.
– Vinos.
– Galletas.
– Frutos secos.En próxima circular informaremos de la negociación de empresa.
Para cualquier información más detallada sobre nuevos documentos, plataformas y días de reunión de negociación y asambleas, dirigiros a la Secretaría.
Barcelona, 31.III.01
Secretaría Acción SindicalAcord en les negociacions del conveni de xocolates, bombons i caramels
Després de nou mesos de negociacions en el sector de Xocolates, Bombons i Caramels s’ha arribat finalment, a la seu del Tribunal Laboral de Catalunya, a un principi d’acord entre les parts negociadores del Conveni.
Aquest acord contempla un Conveni per a dos anys -2001/2002-, uns increments salarials del 4,5% pel primer any, amb una previsió de millora del poder adquisitiu del 1% i un increment del 3,5% per al 2002; amb una clàusula de revisió en tot el que superi el 3% del IPC d’aquest any 2002, encara que aquest augment, de produir-se, s’aplicaria sobre les taules salarials de final del 2002.
L?acord també conté encara que de manera lleugera una reducció de jornada pel 2002 de vuit hores i la incorporació al Conveni del plus de nocturnitat del 25% del salari, fins ara hi havia poques empreses que treballessin per la nit.
La Federació Agroalimentària de CC.OO. de Catalunya valora molt positivament els acords a que s?ha arribat en els temes salarials i de reducció de jornada de treball, però creu que s?han donat passos importants en la formació professional, externalització dels premis de jubilació i en la prevenció de riscos laborals.
Les organitzacions signants del Conveni han adquirit el compromís de constituir una Comissió de Formació Professional per a desenvolupar un Pla de Formació Sectorial durant la vigència del Conveni. Aquesta Comissió ha de vetllar per a la participació de tothom en la formació i ha de proposar les accions formatives adients.
Al mateix temps s?ha acordat crear una Comissió de Salut i Prevenció de Riscos per a que partir d?una detecció de riscos i una valoració global de com està el sector, dissenyi un Manual
De Sensibilització sobre prevenció de riscos laborals i una guia sectorial que serveixi de suport per a les empreses i els delegats de prevenció dels treballadors.La Federació Agroalimentària de CC.OO. vol destacar, especialment, l?acord assolit per a externalitzar el premi de jubilació mitjançant la seva transformació en un pla de pensions de promoció conjunta i d?àmbit sectorial. A tal fi, es crea una comissió paritària que té com a objectiu aprovar el reglament d?aquest pla de pensions i definir les condicions d?adhesió de les empreses i els treballadors inclosos dins de l?àmbit d?aplicació del conveni.
Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya
Barcelona, 10 d?octubre de 2001XI Congreso de la CGT del Perú (Agosto-2001)
CCOO de Catalunya insta el Govern de la Generalitat a ser conseqüent en la defensa del marc català de relacions socio-laborals
CCOO de Catalunya valora de forma positiva el posicionament del Conseller en Cap, Artur Mas, crític amb el Govern del PP pel que fa concertació de la reforma de la Negociació Col·lectiva. Malgrat tot ens agradaria que amb la mateixa força que denuncia els intents de limitar el marc català de relació socio-laboral, denuncies els intents que en el mateix procés hi ha de reduir les condicions laborals dels treballadors mitjançant la potenciació de la individualització de les relacions laborals.
Altrament des de CCOO de Catalunya instem a la coherència al Govern de la Generalitat i que en consonància amb les declaracions del Conseller en Cap es convoqui, tal com ha sol·licitat CCOO de Catalunya, de forma extraordinària al Consell de Treball per tal d’aprovat la proposta de declaració institucional que s’ha proposat des de la part sindical.
CCOO de Catalunya volem precisar, però, que els principals problemes pel desenvolupament del marc català de relacions laborals estan, més que en les reformes impulsades pel govern central, en l’actuació passiva del Govern de la Generalitat i l’actitud negativa de la patronal catalana que semblen no tenir cap interès d’omplir de continguts concrets en quan a drets i millores laborals aquest marc català.
CCOO de Catalunya volem recordar el silenci que, tant per part del Govern de la Generalitat com de la patronal, han tingut les propostes efectuades pel nostre sindicat sobre la necessitat de negociar a Catalunya temes tant urgents com establir un Salari Mínim Garantit o un Acord interprofersional que doni protecció al sectors sense cobertura de convenis i que afecta a mes de 150.000 treballadors.
CCOO de Catalunya demanem al Govern de la Generalitat menys declaracions victimistes abstractes i més actuacions reals i concretes per dotar de contingut al marc català de relacions socio-laborals.
Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya
Barcelona, 10 d’octubre de 2001