« Tots els Esdeveniments

  • Aquest esdeveniment ja ha passat.

Presentació del primer Conveni d’Acció Social de Catalunya

CCOO de Catalunya, UGT i la patronal del sector, AEISC, presenten el primer Conveni d’Acció Social de Catalunya

El dimarts 15 de juliol, a les 11h i a la seu de l’Associació Empresarial de la Iniciativa Social de Catalunya -AEISC- (Via Laietana, 54, 1r pis), els sindicats CCOO i UGT i la patronal AEISC presenten el primer Conveni d’Acció Social de Catalunya.

A data de 19 de maig de 2008 va sortir publicat al DOGC (Ref: 5133-19-05-08) el 1r Conveni col·lectiu de treball de Catalunya d’Acció Social amb infants, joves, famílies i d’altres en situació de risc, per als anys 2008-2009, subscrit per l’AEISC i, des de la part social, per CCOO i UGT.

Aquest conveni es va signar el dia 14 de gener de 2008 per part de l’ AEISC, CCOO i UGT, després de dos llargs anys de negociacions i arriba en un moment oportú, el desplegament de la Llei de la Dependència i la nova Llei de Serveis Socials de Catalunya. És d’aplicació a tot el territori de la Comunitat Autònoma de Catalunya, i pel seu àmbit funcional, quedaran afectades, independentment de la titularitat del servei, totes les entitats i empreses que prestin activitats d’acció social amb infants, joves, famílies i d’altres en situació de risc. El període d’aplicació del conveni serà des del dia 19 de maig (data de la seva publicació) amb efectes retroactius econòmicament des del de 1 de gener de 2008 i fins al 31 de desembre de 2009.

La negociació d’aquest conveni ha estat condicionada per alguns factors que han fet que hagi estat complicada i més llarga del que hauríem desitjat, però amb un resultat final fruit del consens necessari per encabir la gran diversitat de realitats que hi ha en el nostre sector. Aquest fet ens ha portat a introduir nous conceptes en les negociacions col·lectives com és el cas dels serveis de cicle continuat; alhora que ha introduït elements adaptats a la nostra realitat com pot ser la jornada en còmput anual, les hores incidentals, les modalitats de contractació, etc. D’altra banda ha estat sensible amb els nous reptes sociolaborals, prestant atenció a l’assetjament sexual i moral o a les mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere o als temes de Seguretat, Higiene i Malalties professionals, especialment al que fa referència a la Prevenció de Riscos Laborals.

Com a signants del conveni podem afirmar que hem aconseguit complir el nostre primer gran repte, tenir un conveni del sector, però cal continuar treballant per a què aquest conveni sigui conegut per totes les administracions i s’apliqui arreu, alhora que hem de començar a posar les bases per al proper conveni de tal forma que continuem avançant en la dignificació necessària del sector.

Oficina de premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 14 de juliol de 2008

Afilia’t! Contacta