« Tots els Esdeveniments

  • Aquest esdeveniment ja ha passat.

Presentació del llibre «La recuperació de l’autogestió obrera a Catalunya»

La Recuperacio De Lautogestio Obrera A Catalunya

Dimarts, 20 maig 2025 | 6:00 pm 7:30 pm

El proper dimarts, 20 de maig, Armand Vilaplana presentarà el seu llibre “La recuperació de l’autogestió obrera a Catalunya”.

El text recorre la historia recent de Catalunya, començant pels anys seixanta i buscant les arrels que expliquen el procés iniciat durant la transició democràtica. En aquest període, els treballadors d’empreses en crisi van assumir la gestió (autogestió) i, amb recursos econòmics escassos, pero amb esforç, organització i il·lusió, van donar lloc a una nova forma jurídica: la societat anònima laboral (SAL). Gràcies a l’empenta dels diferents grups de treballadors, es va aconseguir la llei SAL el 1987 i, des de 1983, la creació de l’organisme representatiu, la FESALC, que esdevingué el motor d’aquest procés de lluita i emprenedoria per defensar i generar llocs de treball enmig de les crisis de l’economia espanyola i catalana.

CCOO de Catalunya. Espai Assemblea

Via Laietana, 16. Planta baixa.
Barcelona, 08003 Espanya
+ Mapa de Google
Afilia’t! Contacta