« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

31a escola d’estiu de CCOO de Catalunya: “Guanyar democràcia a l’empresa”

Escola Estiu 2022 Guanyar Democracia Empresa

Amb el lema Guanyar democràcia a l’empresa, el 12 i 13 de juliol del 2022 tindrà lloc la 31a Escola d’Estiu de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya que vol contribuir a reflexionar sobre repte de fer entrar la democràcia a les empreses, amb un programa que inclou ponents qualificats del món acadèmic i sindical. La renovada seu de CCOO al Baix Llobregat, a Cornellà, és l’escenari escollit per a acollir aquestes jornades. Les diferents formes de participació dels treballadors i treballadores a l’empresa, els canvis normatius plantejats darrerament, la necessària intervenció amb mesures d’igualtat de gènere i el control democràtic de les dades i algoritmes en un món del treball cada cop més digitalitzat són aspectes que, al costat de diferents experiències sindicals, mereixen un parell de dies d’anàlisi en profunditat. Esperem que així tinguem més eines per fer que, d’una vegada per totes, la democràcia entri a les empreses.

“Els poders públics promouran eficaçment les diverses formes de participació en l’empresa i fomentaran, mitjançant una legislació adequada, les societats cooperatives. També establiran els mitjans que facilitin l’accés dels treballadors a la propietat dels mitjans de producció”. L’article 129 de la Constitució aprovada el 1978 és clar. Però, com CCOO porta denunciant des de la transició, la democràcia es va quedar a la porta de les empreses.

Certament, al llarg de més de quatre dècades s’han fet passos endavant perquè la lluita i el treball tenaç del moviment sindical dona fruits. La reforma laboral acordada fa poc més de mig any n’és un exemple. Però que la democràcia entri a les empreses és una fita encara pendent. De fet, guanyar democràcia a l’empresa és un repte permanent que cal afrontar d’acord amb l’evolució social i política de la societat i tenint sempre present els canvis que experimenta el món del treball.

Feu clic per