Les dades de l’EPA, demostren que la Reforma Laboral és inútil per a crear ocupació i per a reduir l’atur
ATUR CATALUNYA/ESPANYA
Els resultats de l’Enquesta de Població Activa (EPA) pel primer trimestre del 2012 indiquen que el nombre de persones aturades a Catalunya ha augmentat un 7,9% respecte el trimestre anterior, és a dir, hi ha 61.500 aturats i aturades més, deixant un total de 836.900 persones sense feina. La taxa d’atur a Catalunya, continua sent elevada i se situa en un 22,2%, 1,7 punts percentuals més que el trimestre anterior. Cal destacar que l’augment de l’atur, el protagonitzen tant dones (30.500 dones aturades més que el trimestre anterior i un 8,6% més) com homes (31.000 homes i un 7,4% més). Respecte d’ara fa un any, l’atur ha augmentat 109.300 persones, el que representa un increment del 15%. Això es tradueix en 41.300 homes i 67.900 dones més. Així doncs, la situació del nostre mercat de treball, continua sent preocupant sense mostra d’indicis de millora.
OCUPACIÓ
Respecte les dades de població ocupada, podem dir que per aquest primer trimestre del 2012 es redueix l’ocupació en 66.900 persones respecte el trimestre anterior. En aquest cas, l’ocupació a Catalunya ha disminuït un 2,2% i a la resta de l’Estat, aquest mateix indicador decreix en un 2,1%. En termes interanuals, l’ocupació ha caigut, de manera accentuada, en 159.600 persones. La taxa d’ocupació pel primer trimestre del 2012 és d’un 48,7% a Catalunya i 1 punt percentual menys que el trimestre anterior.
En aquest escenari CCOO de Catalunya:
– Denunciem que la reforma laboral, lluny de crear ocupació i reduir l’atur, fa caure el nombre de contractes, destrueix ocupació, desincentiva la recerca activa de feina i augmenta el nombre de persones sense feina.
– Proposem una reforma fiscal que garanteixi un sistema just, solidari i redistributiu, així com la lluita contra el frau. Una reforma financera que permeti posar els mercats financers i bancaris al servei de l’economia productiva i generadora d’ocupació i no de l’especulació.
– Considerem una prioritat el canvi cap a un model productiu basat en el valor afegit de la producció, la competitivitat de les empreses, la qualificació dels treballadors/es i l’ocupació de qualitat i amb drets.
– Instem les administracions a impulsar polítiques públiques i a invertir en serveis públics com a alternativa a les retallades injustes i indiscriminades que contrauen l’economia i impossibiliten la creació d’ocupació.
Feu clic per veure les declaracions d’Ovidi Huertas, secretari general de CCOO Vallès Oriental-Maresme, efectuades divendres 27 d’abril
