CCOO de Catalunya i el Sindicat de la Imatge UPIFC demanen l’anul·lació del concurs fotogràfic de l’Agència Catalana de Turisme

Insuficient rectificació

CCOO de Catalunya i el Sindicat de la Imatge UPIFC han adreçat una carta a l’Agència Catalana de Turisme per demanar l’anul·lació de la convocatòria anomenada “Concurs fotogràfic Imatges de Catalunya”, després de considerar insuficient la rectificació que proposaven a les queixes plantejades.

Ambdues entitats critiquen per abusiva la cessió de drets fins després de 70 anys de la mort de l’autor (un termini tan llarg de cessió no té cap sentit a efectes de promoció turística) i demanen que l’import de 200 € per la compra de drets no exclusius sobre les obres fotogràfiques no s’ha d’entendre final, sinó a compte del preu de les utilitzacions publicitàries que es facin, d’acord amb que estableix l’article 46 de la Llei de Propietat Intel·lectual (LPI).

En realitat, no es tracta d’un concurs fotogràfic (no n’hi ha cap que atorgui 400 premis i, a més, en el Jurat no hi ha ni un sol fotògraf professional) sinó d’una compra de drets sobre material fotogràfic, que s’hauria de fer mitjançant l’emissió de factures amb l’IVA corresponent.

Per últim, a la carta se sorprenen de la rectificació de les bases a pocs dies que s’exhaureixi el termini, cosa que desvirtua la convocatòria.

Per tot això, CCOO de Catalunya i el Sindicat de la Imatge UPIFC demanen declarar nul·la la convocatòria, i s’ofereixen a encetar converses per tal de fer-ne una de nova que sigui equilibrada, concordant amb la LPI, estimulant el mercat professional del sector i amb una difusió adequada.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de juny de 2016