CCOO de Catalunya condemna la brutal massacre d’Orlando

Atac al col·lectiu LGTBI

Amb 50 víctimes mortals comptabilitzades i més de 53 persones ferides, la massacre perpetrada ahir a Orlando (Florida, EUA), en una sala de festes, és un dels exemples més greus d’una violència sense precedents vers les persones LGTBI. L’assassí, identificat com a Omar Mateen, va segrestar quatre persones al Club Pulse durant quasi quatre hores; finalment, l’assaltant va caure abatut per la policia d’Orlando.

Tot i que la investigació encara continua oberta, i que la ciutat d’Orlando s’ha declarat en estat d’emergència, s’està tractant la situació com un atemptat terrorista, per la possible vinculació de l’autor material d’aquests assassinats amb grups yihadistes. Sembla que tot apunta que aquesta massacre estava dirigida per motius d’odi vers el col·lectiu de persones LGTBI.

L’assassí ha pretès estendre el terror i la por en un local nocturn del col·lectiu LGTBI amb un atac sense precedents vers aquesta comunitat en un lloc del món que ha experimentat un avenç important en drets LGTBI tot i l’homofòbia d’alguns estats molts conservadors.

CCOO considerem que aquesta barbàrie és un atac als drets humans de la comunitat homosexual als EUA i a la resta del món. Aquesta violència extrema és una mostra més de les violències quotidianes que pateix el col·lectiu de persones LGTBI arreu del món. És una mostra que ens indica que hem de continuar treballant per eradicar la LGTBIfòbia de la nostra societat.

CCOO de Catalunya vol solidaritzar-se amb les víctimes, les seves famílies, amics, amigues i persones properes. També vol expressar el seu rebuig i condemnar la barbàrie comesa a Orlando. Finalment, vol fer arribar l’alè i l’afecte dels seus militants i persones afiliades a la ciutadania americana i expressar-los el seu sincer condol.

L’assalt ferotge i inhumà contra els nostres principis i valors més bàsics demana una resposta contundent per part de la ciutadania i de la classe treballadora. La lluita contra el fonamentalisme, el fanatisme, la barbàrie i el terror és una lluita que només podem guanyar si entre totes i tots preservem el dret a la diversitat i a escollir com volem estimar o compartir la vida, en definitiva, a defensar la nostra llibertat.

Així, demanem, als nostres afiliats i afiliades i als delegats i delegades de CCOO de Catalunya, que aquest dilluns a les 20.00 hores participin en la concentració convocada per la plataforma LGTBI.Cat, a la plaça Sant Jaume de Barcelona per mostrar la nostra solidaritat i protesta pacífica davant d’un atemptat als fonaments democràtics de la nostra societat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 13 de juny de 2016