CCOO de Catalunya demana als partits i entitats del Pacte pel Dret a Decidir que la lluita contra la pobresa i les desigualtats sigui una prioritat de país

Joan Carles Gallego participa a la reunió del Pacte pel dret a decidir

La reunió del Pacte Nacional pel dret a Decidir es celebra en un context marcat, d’una banda, per l’inici d’un cicle electoral que s’inicia el proper 24 de maig amb les eleccions municipals, segueix el 27 de setembre amb les eleccions al Parlament de Catalunya i es clouran amb les eleccions generals en data encara per determinar i, d’altre per la decisió del Tribunal Constitucional d’impedir la possibilitat d’exercir el dret a decidir el futur de Catalunya mitjançant l’anul·lació parcial de la llei de consultes.

CCOO reconeixem que la demanda del dret a decidir, exigit reiteradament per una gran part de la ciutadania de Catalunya, segueix plenament vigent i expressem la nostra voluntat d’exercir-lo d’una manera cívica i democràtica fruit de la nostra responsabilitat sobre el futur institucional i polític de Catalunya.

Avui el principal problema de la ciutadania del nostre país és la desigualtat i la pobresa, fruit dels alts nivells d’atur, de la creixent precarització del treball i de la pèrdua de protecció social i la davallada en la qualitat dels serveis públics. Es per això que demanem a les diferents forces polítiques catalanes que defineixin les seves propostes sobre el futur institucional de Catalunya amb les respostes als greus problemes socials que estem vivint, explicitant el seu compromís amb la construcció d’una Catalunya Social, respectuosa amb els drets socials i les llibertats individuals i col·lectives i que s’expressi la voluntat d’acabar amb les polítiques de retallades i austeritat que s’han vingut realitzant els darrers anys.

CCOO rebutja el posicionament del Tribunal Constitucional en relació a la negativa a permetre l’exercici del dret a decidir, altrament però considerem que la cal impulsar la utilització de la part no impugnada de la llei per promoure consultes ciutadanes en relació a les qüestions de caire social que avui s’estan imposant sense debat social, en concret expressem la preocupació en relació al sistema català de salut i el seu futur i considerem que s’hauria de promoure la més àmplia participació ciutadana a través d’un procés de consulta que permeti conèixer quin model volem.

Demanem a les diferents forces polítiques que incorporin el compromís d’impulsar en el Parlament que surti escollit el 27 de setembre l’exercici real i efectiu del dret a decidir que permeti a la ciutadania expressar d’una forma clara, respectuosa i amb plena informació exercir el dret a decidir sobre el futur institucional de Catalunya.