CCOO dóna suport a la vaga d’estudiants dels propers 25 i 26 de febrer

Solidaritat del professorat i comunitat educativa

CCOO d’Universitats donem suport a les mobilitzacions organitzades per les associacions estudiantils en contra de graus més curts i generalistes i màsters més llargs i, per tant, més cars, i adverteix que darrere de la “flexibilitat” defensada pel Ministeri d’Educació s’amaga una greu reconversió del sistema universitari.

CCOO denunciem que la reducció de la durada dels graus (de 4 a 3 anys) i la consegüent ampliació dels màsters (d’1 a 2 anys), el cost dels quals supera més del doble el cost dels graus, unida a les grans dificultats per accedir a beques i ajudes i a la reducció dels imports d’aquests ajuts, expulsarà de la universitat l’alumnat amb menys poder adquisitiu. La nova estructura incrementarà les desigualtats entre els estudiants i acabarà empitjorant la qualitat del sistema educatiu universitari.

CCOO critiquem que la nova ordenació dels ensenyaments universitaris no millorarà la convergència amb altres països europeus, tal com explica el Ministeri, sinó que donarà lloc a una reconversió de la universitat pública espanyola, i obrirà la porta a noves retallades que suposaran més acomiadaments i pitjors condicions laborals per al conjunt de treballadors i treballadores de la universitat. Els únics grans beneficiats d’aquestes mesures seran els campus privats, que aposten pels postgraus com a principal àmbit d’activitat.

Els passats 29 i 30 de gener, CCOO vam convocar, juntament amb altres sindicats del sector, concentracions de delegats i delegades davant els rectorats de les universitats públiques contra el Reial decret del 3 + 2 i els altres dos textos normatius que el Ministeri preveu aprovar properament, i que completaran la reforma encoberta de la universitat del Govern del Partit Popular. També donem suport a la vaga d’estudiants impulsada per les organitzacions estudiantils dels propers 25 i 26 de febrer. Davant les greus conseqüències del Reial decret, demanem al professorat i a la comunitat educativa en el seu conjunt que s’hi solidaritzin i facilitin l’exercici del dret de vaga de l’alumnat.

Així mateix, fem una crida a la comunitat universitària perquè participi a les mobilitzacions que es concretaran per al proper mes de març

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 24 de febrer de 2015