L’Assemblea PAS-PDI de la UAB posa en venda o lloguer l’aparcament de la rectora

L’acció, realitzada pels membres de l’assemblea, pretén posar de manifest la retallada de drets de la part més feble de la comunitat universitària per continuar mantenint els privilegis dels més poderosos.

Ahir dijous, 1 de desembre de 2011, un grup de treballadores i treballadors, organitzats dins l’Assemblea PAS-PDI de la Universitat Autònoma de Barcelona, van dur a terme una acció reivindicativa per denunciar les retallades de sous i de drets que pateix la major part de la comunitat universitària, mentre es conserven intactes els privilegis i prebendes dels membres més poderosos del PAS i del PDI. L’acció va consistir a posar, simbòlicament, en venda o lloguer la plaça d’aparcament de la rectora.

Segons l’assemblea, els ingressos es destinaran a eixugar el dèficit causat per la pèssima gestió dels equips de govern i evitar així que les treballadores i treballadors siguin acomiadats o vegin reduïts els drets i salaris. Els membres de l’assemblea van manifestar també que, des de l’oposició a les retallades socials del govern de la UAB i la Generalitat, eliminant privilegis i prebendes dels més poderosos podrem salvar els drets dels més febles: més drets i menys privilegis.

Es va encolar una gran pancarta al terra de l’aparcament, amb l’anunci de lloguer o venda, amb el telèfon de contacte (del despatx de la rectora) i es va posar una tanca de privacitat d’accés a la plaça d’aparcament. Aquesta acció pretén també denunciar el procés de laminació i privatització de la UAB com a universitat pública al servei de la ciutadania.

Els participants d’aquesta acció van ser membres dels comitès d’empresa i juntes de personal funcionari del PAS i del PDI de la UAB, així com delegades i delegats de les seccions sindicals de la UAB.

Finalitzada l’acció, es va dur a terme una assemblea de treballadores i treballadors a l’edifici de l’Escola de Postgrau. En el marc de l’assemblea es va iniciar una enganxada de cartells contra les retallades. Esperem que aquests no siguin retirats per la gerència i administracions, tal i com va succeir el passat 17 de novembre.

Assemblea 8N de PAS-PDI de la UAB.