Acció Jove – Joves de CCOO de Catalunya dóna suport i convoca a la vaga general d’estudiants a les universitats i estudiants de secundària contra les retallades en l’educació pública

Demà dijous, 17 de novembre

El passat dissabte 8 d’octubre l’Assemblea d’universitats convocada per la Plataforma en Defensa de la Universitat Pública (PUDUP) va acordar convocar una vaga d’estudiants a totes les universitats catalanes. La convocatòria s’ha estès també als centres d’educació secundària per a frenar l’estratègia de retallades en educació, la baixada de finançament dels serveis públics, la reducció de plantilles de personal en l’educació, sanitat i serveis socials que suposa una agressió sense precedents als drets socials i a l’estat del benestar que, a més, provoca un empitjorament de la qualitat educativa.

Aquestes retallades posen en perill la qualitat de les nostres universitats públiques, instituts i centres de formació, i posen en qüestió la seva supervivència com a servei públic. Sense finançament no hi ha excel·lència.

El sector de l’educació a Catalunya ha perdut 16.597 llocs de treball al segon trimestre de 2011. Aquestes mesures afectaran a la qualitat del servei que rebran els i les estudiants i precaritzen les condicions d’estudi i feina. La universitat pública, els instituts i els diferents centres de formació han de jugar un paper central en el canvi social i de model productiu. Han de ser el motor de creixement econòmic del nostre país, i per això ha de seguir millorant la seva producció científica i la formació de la ciutadania. No ens podem permetre hipotecar les futures generacions ni deixar sense sortida les presents.

En aquest sentit, ens sumem al comunicat de suport que ha emès la Secretaria de Joventut i Cultura de la Federació d’Ensenyament Confederal de Comissions Obreres, i aprofitem per donar el nostre suport as altres territoris que també convoquen vaga, és a dir, Madrid, Galícia i Andalusia.

Animem per tant a la participació de l’alumnat a la vaga del 17 de novembre a favor de garantir el dret a una educació pública, laica, igualitària i no segregadora com a garantia de futur i com a element fonamental de sortida de la crisi. L’educació no és una despesa, és una inversió!