Carme Bosch, guadornada amb la medalla al treball President Macià

Per la seva capacitat de treball, el seu exemple de superació personal i la seva dedicació desinteressada al sindicalisme

Nascuda a Salt, Carme Bosch Amblas, comença a treballar als 14 anys en una empresa de material d’oficina, compaginant la feina amb l’aprenentatge de tècniques de comptabilitat. L’any 1977 participa activament en la fundació de CCOO a les comarques gironines i deu anys més tard, el 1987, és la primera dona alliberada pel sindicat assumint la responsabilitat de finances de la Unió Intercomarcal.

Pateix un accident que li suposa la invalidesa absoluta, i a partir de llavors encara col•labora més desinterassadament en tasques sindicals assumint, entre altres, l’organització de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Girona. Actualment és la responsable de la Secretaria de la Dona, des d’on treballa activament per a l’eliminació de discriminacions envers la dona treballadora i l’impuls dels Plans d’igualtat a les empreses.

En la seva voluntat de suport a la dona, l’any 2000 fundà l’Associació de Dones Glòria Compte, des d’on ofereix ajuda i suport a víctimes de violència masclista.

La seva gran voluntat i capacitat de treball, el seu exemple de superació personal i la seva dedicació desinteressada amb el sindicalisme de classe, l’han fet mereixedora de la Medalla al treball President Macià que atorga el Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya.