CCOO del Barcelonès demana la urgent adequació de les línies 109 i 110 d’autobusos que van a la Zona Franca

Tenint en compte que la línia 110 viu diàriament, entre les 7 i les 9 del matí situacions de col.lapse total i que la línia 109 és en una situació semblant, ja que ha passat en un mes (agost 2007 ‘ setembre 2007) de 165.000 viatgers a 210.533, CCOO plategem de manera urgent les següents mesures per a les línies 109 (estació de Sants ‘ polígon Zona Franca) i 110 (metro Carrilet, l’Hospitalet, zona d’activitats logístiques):

– Carril ‘ bus a l’Avinguda Marqués de Comillas.
– Priorització semafòrica del bus.
– Millorar les freqüències de pas en les franges horàries d’accés i retorn del treball. Màxim 15 minuts i més freqüència en hores punta.
– Carril bus ascendent en el carrer Tarragona per facilitar l’accés a l’estació de Sants.
– Línia 109-exprés. Delta ‘ Ciutat Judicial ‘ Estació de Sants, passant per Gran Via.
– Augmentar la capacitat de transport de les línies.
– Màquines expenedores de títols de transport públic en el complex d’oficines de TMB i en altres edificis d’entitats metropolitanes.
– Marquesines i adequació de les parades respecte a la informació, enllumenat, espai i seguretat.

Cal considerar que al Polígon de la Zona Franca hi treballen prop de 45.000 persones i els seus accessos en transport públic són encara molt febles i molt insuficients. CCOO va editar en el seu dia una guia per accedir amb transport sostenible al polígon i, fruit de les nostres reivindicacions, entre altres raons, avui existeix un Consell de la Mobilitat del Delta del Llobregat que ha començat a treballar i on el Sindicat ha exposat repetidament les demandes tant pels autobusos, com les referents als altres mitjans de transport.

CCOO del Barcelonès està desenvolupant una campanya per exigir ‘Un millor bus per un millor accés a la feina’. La campanya consisteix en uns repartiments selectius de fulls informatius entre els usuaris on figuren de manera concreta les nostres reivindicacions per a les dues línies d’autobusos que, avui en dia, són elements clau per accedir als llocs de treball del polígon en transport públic.

CCOO lamenta els pocs avenços en accions concretes de millora en la mobilitat pública del polígon de la Zona Franca i qüestiona el poc interès que manifesten les administracions implicades en tot allò que fa referència a la mobilitat en superfície del polígon. Exigim agilitat i respostes concretes pel món del treball en una situació dramàtica de la mobilitat pública com la que vivim actualment, i que està afectant de forma especialment greu a treballadors i a empreses del polígon.

Secretaria de Comunicació de CCOO del Barcelonès
Barcelona, 2 de novembre de 2007