CCOO del Barcelonès participa en la Fira del Llibre de Frankfurt

CCOO del Barcelonès participarà de manera activa en la Fira del Llibre de Frankfurt; aquesta edició està especialment dedicada a la literatura catalana i comença demà.

El sindicat DGB Kreis Frankfurt, organització amb la qual CCOO del Barcelonès manté una relació estreta des de fa més de quinze anys, ha convidat les organitzacions territorials de CCOO i de la UGT a participar en els actes que organitzen des del món del treball en ocasió d’aquest important esdeveniment cultural.

CCOO del Barcelonès hi presentarà l’exposició «República, memòria històrica, valors de futur», composta per 10 plafons, que tracten l’ideari republicà, el republicanisme i els drets de l’home, el treball en l’època republicana, els drets de la dona, l’escola pública… Tot des de la perspectiva de la vigència i la continuïtat d’aquests valors, que, al nostre país, van quallar en l’època de la Segona República i van ser esfondrats pel feixisme i la dictadura, i que avui són encara plenament vigents i emmarquen, en molts aspectes, el nostre treball.

Igualment, el director de l’Arxiu Històric de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, l’historiador Javier Tèbar, participarà en un debat de com superar el feixisme a Catalunya i a Alemanya, conjuntament amb el professor Frank Deppe, de la Universitat de Frankfurt am Main. Per la seva part, Marian Pérez, secretària de Formació i Cultura de CCOO del Barcelonès, realitzarà una lectura de textos de Miquel Martí i Pol i de Montserrat Roig i participarà en un debat sobre el rol de la solidaritat entre els dos països i les nostres organitzacions sindicals.

És molt significatiu per a nosaltres tenir l’oportunitat d’exposar la nostra visió dels valors defensats des del món del treball, especialment avui, quan la frontera entre generadors de valors culturals o mers consumidors resta prou difusa i és motiu de debat. La DGB ens dóna, així, l’oportunitat de ser presents en uns actes en els quals, al nostre país, no acostumem a participar-hi ni a ser-hi convidats.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 8 d’octubre de 2007