CCOO del Barcelonès critica la ministra de Foment per no convocar els sindicats a la reunió sobre infraestructures

Després del posicionament de CCOO del Barcelonès, que critica la reunió que va tenir lloc ahir entre l’alcalde de Barcelona i representants d’una part de la societat civil barcelonina (Foment del Treball, Cercle d’Economia, RACC, etc.) -de la qual han estat exclosos els sindicats’ i la ministra Magdalena Álvarez, hem sabut, a través de l’Ajuntament de la ciutat, que la convocatòria havia estat feta per la ministra mateix.

Dirigim, doncs, les nostres crítiques, de manera directa, a la ministra. Considerem inconcebible que el Govern de l’Estat es vulgui dirigir a la societat civil de Barcelona i en convoqui només una part, menystenint de manera tan barroera els agents socials representants del món del treball.

No volem pensar que el desconeixement des del Ministeri de Foment de la realitat social catalana és tal que no sap qui hi ha hagut al davant de les reivindicacions i propostes sobre les infraestructures que interessen prioritàriament els ciutadans (xarxa de Rodalies, mercaderies, xarxa elèctrica, etc.), que des de fa anys ha estat el moviment sindical i, particularment, CCOO. Potser haurem d’incrementar la bel·ligerància per assegurar la nostra visibilitat. Tampoc no volem pensar que la valoració que es fa des del Govern de l’Estat de la capacitat de proposta i la influència social dels ciutadans de Catalunya es limita a la visió de la patronal, el Cercle d’Economia i les institucions econòmiques de la ciutat. Però si és així, reiterem les nostres crítiques, dirigides aquest cop al Ministeri, i reivindiquem que es tinguin en compte les nostres anàlisis, reivindicacions i propostes.

Aquest episodi ens sembla una manca de respecte inconcebible en una societat democràtica europea que vol ser moderna i actual. Farem arribar a la ministra les nostres demandes i esperem que tingui la deferència de convocar-nos a una reunió per fer-li saber les nostres anàlisis i les nostres propostes i reivindicacions. La reunió que hi va haver ahir a Madrid és parcial i incompleta i, per tant, CCOO reclama que el Govern de l’Estat tingui una visió global de la realitat en el tema de les infraestructures des de la societat catalana.

Barcelona, 6 de setembre de 2007