Jordi Hereu s’oblida que els sindicats també formen part de la «societat civil»

CCOO considera inaudit que l’alcalde de Barcelona anunciï que s’entrevistarà demà mateix amb la ministra de Fomento, Magdalena Álvarez, acompanyat per representats de la ‘societat civil’ de Barcelona, sense comptar amb els sindicats, representants dels treballadors de Barcelona i organitzacions sembla que significatives de la societat civil barcelonina.

CCOO ha estat des de fa anys una de les primeres organitzacions a denunciar les insuficiències de la xarxa de rodalies de RENFE a Barcelona i a la seva àrea metropolitana, i a Catalunya en general. Igualment, portem anys opinant i realitzant propostes sobre l’Alta Velocitat ferroviària i el que això comporta. Una llarga llista de denúncies, propostes tant globals com concretes, mobilitzacions i actes públics, així com la nostra participació activa en el Consell de la Mobilitat, i en tots els àmbits on es tracten temes de transport col·lectiu. Ens sembla que avalen tant el nostre interès en aquest tema clau per la qualitat de vida i de treball a la nostra ciutat, com la nostra capacitat de proposta seriosa, raonada i altament representativa.

Però l’Ajuntament de Barcelona, i el seu alcalde al capdavant, que havia estat regidor de mobilitat i ens coneix directament i prou bé, no sembla que considerin que els representants dels treballadors, que són majoritàriament els usuaris del transport públic, mereixin formar part d’aquest seguici i visitar la ministra per fer-li saber les necessitats concretes de la ciutat i la urgència d’implementar solucions als problemes gravíssims que pateixen la mobilitat i la resta de les infraestructures bàsiques de la ciutat: xarxa elèctrica, circulació de mercaderies, etc.

No sabem si l’alcalde aspira a representar tota la ciutat. Si és així, ha d’aprendre a comptar amb tothom i no només amb la patronal, la Cambra de Comerç o el Cercle d’Economia. No ens queda més remei que afirmar que si l’alcalde necessita que li recordem les nostres propostes permanentment amb mobilitzacions als carrers de la ciutat, prenem nota i així ho farem. No hi ha dubte que les mobilitzacions són un llenguatge prou entenedor, però també hi ha maneres d’aplicar un respecte permanent a la representativitat i al rol que tenim cada una de les organitzacions socials, de la societat civil. En primer lloc, tenir-nos en compte.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de setembre de 2007