CCOO del Barcelonès demana a l’Autoritat del Transport Metropolità l’augment de les freqüències del Trambesós per ajudar a millorar la mobilitat a la zona del Poblenou, Sant Martí i les platges, complicada a causa de les obres del metro

CCOO del Barcelonès s’ha dirigit per carta a l’ATM demanant una sèrie de mesures que complementin la prevista substitució mitjançant autobusos del tram de la línia 4 (groga) del metro, que la setmana propera entrarà en obres entre Ciutadella/Vila Olímpica i La Pau, per suprimir les vibracions.

Ens sembla d’una lògica elemental que, disposant de dues línies de tramvia, la T-4 i la T-5 que operen a la zona, es potenciïn aquestes dues línies per millorar la mobilitat pública a la zona, com una mesura complementària a la prevista i molt sensata de cobertura amb autobusos del tram del metro en obres.

Proposem a la ATM tres mesures senzilles, gens costoses i ens sembla que molt útils:

· Fer arribar la T-5, que avui acaba a Glòries, fins a la Ciutadella, compartint les vies amb la T-4, que ja hi arriba, des de Sant Adrià.
· Avui, la freqüència de pas entre les 10 i les 13 hores de les dues línies del tramvia és de 12 minuts. Proposem que sigui de 8 minuts, en totes dues línies.
· La freqüència del metro entre les 5 i les 7 del matí és de 10 minuts, mentre que la del tramvia és de 30 minuts. Proposem que en aquesta franja horària, el tramvia assumeixi, almenys, la mateixa freqüència que el metro, és a dir, de 10 minuts.

La xarxa de transport públic oferiria així una alternativa que complementaria l’ús del bus substitutori del metro, oferiria un millor servei als ciutadans, i potenciaria l’ús del tramvia.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 de juny de 2007