El Departament de Justícia de la Generalitat no té en compte i menysprea explícitament els treballadors i treballadores en relació als problemes de mobilitat de la Ciutat Judicial

CCOO ha denunciat reiteradament la inexistència d’un pla de mobilitat per a la Ciutat Judicial, situada entre l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona, en una zona de fort creixement d’activitat i ja sobresaturada (Fira, hotels, plaça d’Europa, Polígon Pedrosa, Gran Via Sud…) i amb problemes de trànsit que es veuran agreujats sens dubte pels 3.500 treballadors de justícia i per una afluència mitjana d’unes 12.000 persones diàries, usuàries de la justícia.

Entre altres accions, CCOO ha demanat dues vegades al Departament una entrevista per afrontar aquest problema, sense rebre resposta en cap cas.

En canvi, sí que han contestat els ajuntaments de l’Hospitalet i de Barcelona, amb els quals hem tingut ocasió de reunir-nos, i en breu començarem a treballar conjuntament el tema pel que fa a la mobilitat.

El Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, per contra, no solament no contesta, sinó que està elaborant una enquesta interna entre els treballadors i treballadores, sense cap mena d’informació ni molt menys de participació per part de les organitzacions representatives dels treballadors i treballadores. Això demostra la manca de voluntat de promoure la participació activa del nostre sindicat, que ja ha presentat un document rigorós de propostes per garantir i incentivar la mobilitat sostenible i segura.

CCOO manifesta que aquesta és una actitud inacceptable per al sindicat, i insòlita, perquè no presta atenció a l’única organització que ha demanat participar en la recerca de solucions i ha aportat un document de propostes i un estudi sobre l’estat de la mobilitat a la zona.

CCOO no descarta, en cas que persisteixi aquest increïble rebuig i flagrant menyspreu a les organitzacions que representen els interessos tant dels treballadors i les treballadores com de la ciutadania, d’establir un programa de mobilitzacions, entre altres accions, per tal d’exigir el nostre dret a ser escoltats i a participar i negociar en la recerca de la solució al problema plantejat.

Barcelona, 23 d’abril de 2007