CCOO del Barcelonès reclama la integració dels serveis ferroviaris nocturns

Recentment s’ha anunciat que el Metro, i també les línies urbanes de Ferrocarrils de la Generalitat, restaran funcionant també en horari nocturn durant els caps de setmana. És una bona notícia per a una organització com la nostra, que reclama des de fa anys l’obertura total del servei tots els dies de la setmana. L’entenem com un pas en la bona direcció, però cal prendre mesures més decidides perquè la mobilitat pública serveixi els interessos de treballadors i treballadores.

CCOO hem demanat de manera molt reiterada que el transport públic sigui planificat de manera prioritària com un servei bàsic per a l’accés als llocs de treball, d’estudi i d’altres activitats econòmiques i productives. Per això el servei nocturn té importància cada dia i, tot i saludant l’obertura dels caps de setmana, ens sembla encara molt insuficient per cobrir les necessitats del món del treball. D’altra banda, cal recordar una altra de les nostres reivindicacions: la que fa referència a les freqüències de pas a primera hora, entre les cinc i les vuit del matí. Cal augmentar-les, perquè és quan treballadors i treballadores accedeixen majoritàriament al seu lloc de treball.

Considerem essencial també que se sumin urgentment a la política de funcionament nocturn els dos vectors del tramvia (Trambesòs i Trambaix), elements d’importància creixent per accedir als llocs de treball i assegurar una mobilitat pública cada dia més eficaç. Volem cridar l’atenció especialment sobre la línia T4, que va des de la Vila Olímpica cap a Glòries i fins a Sant Adrià per la Diagonal, on no hi ha cap sistema de transport nocturn. Connectaríem així, en horari nocturn, la zona del Poblenou i el Barcelonès Nord. Referent a la línia del “Trambaix”, que dóna servei intern a la comarca del Baix Llobregat, cal considerar que és imprescindible garantir la seva connexió en horari nocturn amb el Metro de Barcelona i els FGC, per assegurar la mobilitat pública nocturna a tota la comarca i la seva interconnexió amb el sistema de la ciutat de Barcelona. Cal aplicar el servei nocturn des de les línies urbanes de Barcelona fins a les línies més allunyades del centre de la ciutat.

CCOO reclamarà l’adopció d’aquestes mesures en els àmbits corresponents de participació on tenim presència. Igualment, CCOO demanarà als partits polítics que es presentin a les properes eleccions municipals que incloguin aquests compromisos en els seus programes.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 12 d’abril de 2007