CCOO rebutja la reducció del 20% al pressupost de neteja de la ciutat de Badalona

La mesura s’adopta amb l’argument de la crisi econòmica a l’Ajuntament de Badalona

CCOO del Barcelonès Nord i el Sindicat Comarcal d’Activitats Diverses de CCOO del Barcelonès rebutgen la reducció del 20% al pressupost de neteja de la ciutat de Badalona. La mesura, ha estat adoptada per l’Ajuntament de Badalona amb l’argument de la crisi econòmica que travessaria aquesta administració municipal, un raonament que no sembla aplicar-se a d’altres activitats del municipi.

Considerem poc consistents les motivacions que han portat la decisió, més si tenim en consideració:
1. L’ampliació del termini de cinc a deu anys per retornar els impostos transferits per l’Estat.
2. L’augment d’ingressos derivats de l’increment del 10% de l’impost de l’IBI.
3. L’amortització de més de 50 llocs de treball que ha representat un estalvi molt significatiu al capítol 1 que fa referència al personal de l’Administració Local.
4. No s’han vist modificades altres retribucions com les dels càrrecs de confiança municipals

En el mateix sentit es van pronunciar ahir en assemblea les treballadores i els treballadors de Fomento de Construcciones y Contratas, S.A. (FCC), que desenvolupen la seva feina a les dependències municipals i a les escoles públiques de Badalona.
CCOO del Barcelonès Nord i el Sindicat Comarcal d’Activitats Diverses de CCOO del Barcelonès rebutgen l’adopció de mesures que puguin implicar la reducció temporal de la plantilla en les seves diferents modalitats (fixos, eventuals, per hores, etc.), ni la modificació substancial de les condicions de treball.

Amb aquesta finalitat s’iniciarà una campanya d’informació i mobilització, per tal de difondre la problemàtica entre el conjunt de la ciutadania, que inclourà concentracions diàries a la plaça de la Vila de Badalona, de 9.30h a 10.30h.

Podeu veure les imatges de la concentració del dimarts 7 de febrer.