format impressió |  contrast

Idiomes

Cercador
CCOO del Barcelonès

Igualment, es reclama la recuperació del "dia sense cotxes"

CCOO del Barcelonès demana als alcaldes i alcadesses de la comarca la creació de la targeta social de transport públic per a persones que cerquen ocupació

FotoCCOO del Barcelonès, en el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, s’ha dirigit per carta a tots als alcaldes i alcaldesses de Barcelona, l’Hospitalet, Badalona, Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià de Besòs, per demanar-los suport a la iniciativa del sindicat de crear un nou títol del transport públic dirigit especialment a les persones aturades que cerquen feina.

Aquest nou títol tindria una reducció general del 60% del cost tarifari i arribaria fins a la gratuïtat en casos de manca total d’ingressos, per a totes les persones que estiguessin buscant activament feina.

Per a CCOO del Barcelonès cal tenir en compte que l’atur afecta al voltant del 18% de la població del territori, que arriba a un 43% en el cas dels menors de 25 anys.

A finals de l’any 2010, el 20% de les llars catalanes tenia un o més membres sense ocupació, amb una tendència marcadament creixent pel que fa a les llars en què tots els seus membres es troben en situació d’atur. Organitzacions com Càritas o Creu Roja xifren en més d’un 20% la població catalana en risc d’exclusió social.

CCOO del Barcelonès demana la implementació de criteris socials en les polítiques de tarificació del transport públic, de manera que responguin a les necessitats dels diversos sectors socials, com ara estudiants, joves, jubilats, etc. i la primera mesura i la més urgent, en el context en què ens trobem, es la T-Social/Cat. per facilitar la recerca d’ocupació a persones aturades.

Igualment, CCOO del Barcelonès demana a alcaldes i alcaldesses la recuperació del "dia sense cotxes" com a acte central de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura. CCOO del Barcelonès sempre hem defensat que un dia sense circulació de vehicles privats és un element exemplificador tant de les possibilitats que dóna el transport públic, la seva eficiència, seguretat i comoditat, com dels guanys col•lectius en millora de la qualitat de l’aire, reducció del soroll i estalvi energètic.

23/09/2011

Afilia't aquí