CCOO de Badalona forma part de la plataforma “Badalona es mou en defensa dels serveis públics”

El dilluns, 18 d’abril, es va fer la primera reunió de la plataforma “Badalona es mou en defensa dels serveis públics”, on es va acordar presentar, al ple de l’Ajuntament, dues mocions en defensa dels serveis públics educatius i sanitaris i la convocatòria d’una concentració a la plaça de la Vila.

En la roda de premsa de presentació, el president de la FAVB, Manolo López, va remarcar l’esperit unitari de la plataforma i la realització d’una propera trobada, on ja s’han convocat més entitats i grups polítics. Raúl Martín, representant del comitè de BSA, va denunciar que les mesures del conseller de sanitat provocaran tancaments de serveis, de llits, de quiròfans, disminució de personal, acomiadaments, i una afectació als usuaris. Montse Conejo, en representació de les AMPA, va parlar de retallades reals de pressupostos. El professor que l’acompanyava va fet una crida per l’escola pública com la garantia per als pares per satisfer les necessitats educatives dels seus fills.

El candidat a l’alcaldia pel grup municipal d’ICV-EUiA, Carles Sagués, va fer èmfasi en la importància que no es perdi el suport educatiu, com poden ser els plans d’entorn, o la construcció i el manteniment d’edificis escolars com el Lola Anglada, el Bufalà II o el Pau Picasso, així com la defensa i el manteniment dels serveis sanitaris a Badalona.

Per la seva banda, la coordinadora general de CCOO, Maria Gallardo, va denunciat que el Govern de CiU suprimeix l’impost de successions als rics per valor de 450 milions d’euros i fa retallades de 1.000 milions d’euros en sanitat. Per Felipe Barrera, secretari comarcal d’UGT, el conseller no creu en la sanitat pública i les retallades són una decisió política.

També convoca a la propera gran concentració en defensa dels serveis públics que es farà a Barcelona, el proper 14 de maig.