La CUT d’El Cauca denuncia la greu situació de seguretat que suporten els dirigents sindicals

La Central Unitària de Treballadors de Colòmbia (CUT), a través del Departament de Drets Humans i Solidaritat, fa pública la denúncia de la Subdirectiva CUT Cauca, davant els fets següents:

1. Que al departament d’El Cauca s’està executant un pla de recol·locació paramilitar a través del qual s’ha assassinat, desplaçat i amenaçat centenars de dirigents socials i sindicals amb el propòsit de desmembrar i aniquilar els diferents processos organitzatius de denúncia, lluita i resistència.

2. Que el divendres 25 de març d’aquest any, subjectes desconeguts van irrompre violentament a la casa del company Miguel Alberto Fernández Orozco, president de la Subdirectiva CUT Cauca i coordinador de Drets Humans del Comitè d’Integració del Massís Colombià (CIMA). Després de buscar a armaris, matalassos i altres mobles, només es van endur una pistola d’ús personal del company i dues càmeres fotogràfiques, fet que fa paleses les últimes amenaces en contra de membres del comitè executiu de la CUT Cauca.

3. Que el setembre de l’any 2010 subjectes sense identificar van entrar a la casa del company Miguel Vives Ruiz, secretari general de la Subdirectiva CUT Cauca, d’on només van endur-se un ordinador.

4. Que el dilluns 28 de març ha circulat un comunicat emès per les Autodefenses Unides de Colòmbia Bloc Central, en què es declaren objectius militars permanents el CRIC, l’Asociación de Cabildos del Norte, emissores indígenes, candidats d’esquerra a alcaldies, consistoris i assemblees, el CIMA, l’ASOINCA (Associació d’Institutors d’El Cauca), l’ONIC (Organització Nacional Indígena de Colòmbia) i diversos companys periodistes i comunicadors socials de la ciutat.

La CUT exigeix a l’Estat colombià i a les seves autoritats que compleixin els mandats constitucionals i que donin les garanties necessàries per protegir la vida i la integritat dels companys amenaçats, a fi de prevenir les diferents formes de violència antisindical que s’estan incrementant a Colòmbia.

Instem les organitzacions socials i defensores dels drets humans nacionals i internacionals a pronunciar-se davant l’onada d’amenaces i la por de què són víctimes els dirigents socials i sindicals del departament d’El Cauca.

TARSICIO MORA GODOY
President