CCOO del Barcelonès participa a l’acte de descobriment de la placa que posa nom a la platja del Somorrostro

El dimecres, 23 de març, CCOO del Barcelonès, juntament amb representants de CCOO de Catalunya, ha participat en l’acte de descobriment de la placa que posa nom a la platja del Somorrostro, en record del barri de barraques que, fins a l’any 1966, va existir en aquell indret de la platja de Barcelona.

CCOO del Barcelonès, i també CCOO de Catalunya, han donat suport a la campanya endegada des que TV3, en el programa 30 minuts, va recordar el fenomen del barraquisme a la nostra ciutat, i així va contribuir de manera determinant a recuperar una part prou transcendental de la memòria històrica de Barcelona que sovint s’ha volgut oblidar.

A l’acte, celebrat amb nombrosa presència d’autoritats municipals, periodistes, universitaris i associació de veïns, i molt especialment, d’antics habitants del Somorrostro i altres barris de barraques, es va batejar oficialment la platja i també es va presentar el projecte del Museu d’Història de la Ciutat de configurar un relat territorial que agrupi tots els barris de barraques de la ciutat, amb senyalització, monòlits explicatius i circuit de coneixement d’una realitat històrica i encara viva, protagonitzada pels seus habitants, treballadors i treballadores majoritàriament immigrants, que han contribuït amb el seu esforç, el seu treball i la seva trajectòria vital a construir la Barcelona que avui coneixem.

Podeu veure les imatges. I també els documentals de TV3 “Barraques, la ciutat oblidada”, emès al programa sense ficció, i “Barraques, l’altra ciutat”, emès al programa 30 minuts.