CCOO del Barcelonès Nord protesta contra les pujades abusives dels serveis bàsics

Amb una concentració dimarts, 21 de desembre, a la plaça de la Vila

CCOO del Barcelonès Nord realitzarà avui, 21 de desembre, una concentració contra les pujades abusives dels serveis bàsics. La concentració tindrà lloc a les 17.30 hores, a la plaça de la Vila.

CCOO del Barcelonès Nord vol, amb aquesta acció, rebutjar i denunciar les pujades abusives dels serveis bàsics (aigua, electricitat, gas i transport públic) a la ciutadania.

L’organització denuncia, així, les polítiques endegades per les diverses administracions públiques (estatal, autonòmica i local), de renúncia a la defensa de l’Estat del benestar, i en particular de les capes més desafavorides de la societat.

CCOO del Barcelonès considera una provocació el nou increment del transport públic per damunt de l’IPC (de gairebé un 4 % en els títols més emprats com la T10 i la 50/30), després que el Govern de l’estat hagi anunciat la supressió del subsidi de 426 €, després de la congelació de les pensions, la retallada dels salaris dels empleats públics, o les retallades de partides pressupostàries en educació o sanitat.

Un increment que cal sumar al nou augment dels serveis bàsics (electricitat, gas, transport públic, etc.) per sobre de l’IPC, en una nova mostra d’absoluta insensibilitat cap a la gran majoria.

CCOO del Barcelonès considera que la sortida de la crisi hauria de passar per d’altres tipus de mesures, com la imposició de l’impost sobre transaccions financeres, la recuperació de l’impost del patrimoni, la pujada de l’impost de successions, la lluita contra el frau fiscal o l’economia submergida entre d’altres mesures.