CCOO del Barcelonès celebra que s’obri de nou el debat sobre les bicicletes a Barcelona

La bicicleta urbana torna a estar present en el debat ciutadà a Barcelona, aquesta vegada a causa d’una mesura administrativa presa per l’Ajuntament, com és l’establiment d’un registre de bicicletes.

CCOO del Barcelonès celebra aquesta mesura que ajuda a situar la bicicleta en la concepció pròpiament d’un vehicle de transport, cosa que ha de comportar tant la seva posada en valor jurídic en el context del trànsit, com la seva responsabilitat en el context de la mobilitat urbana.

CCOO del Barcelonès vol, en aquesta ocasió, reiterar algunes de les propostes fetes tradicionalment pel sindicat a l’entorn de la bicicleta.

Cal insistir en la necessitat d’assegurar el respecte des dels vehicles mecànics pels carrils bici existents i pels ciclistes que els usen. CCOO del Barcelonès reclama l’esforç permanent per l’ampliació de la xarxa i per a la connexió de la xarxa de carrils a nivell metropolità.
Igualment, es reitera la necessitat que els usuaris de la bicicleta assumeixin que circulen en un vehicle mecànic que exigeix el respecte, tant dels senyals de trànsit i normativa de circulació aplicable com, sobretot, dels vianants.

CCOO del Barcelonès es pronuncia també per estendre l’ús de les bicicletes públiques a escala metropolitana, establint marcs de compatibilitat de la o les companyies operadores a través de la recentment constituïda Àrea Metropolitana de Barcelona, i com a inici d’una dinàmica de projecció metropolitana de la mobilitat pública amb mitjans no mecànics, en unes condicions òptimes pel que fa a seguretat, qualitat dels serveis i compatibilitat.

CCOO del Barcelonès vol posar especial èmfasi en la seguretat dels vehicles, i reclama la creació d’una xarxa d’aparcaments segurs per a les bicicletes, habilitant espais en els aparcaments públics i privats soterrats, i també en els edificis públics i privats on es desenvolupi activitat laboral de qualsevol tipus per facilitar que els usuaris i usuàries, treballadors i treballadores, puguin accedir-hi en bicicleta en les millors condicions.

Una vegada més, CCOO del Barcelonès manifesta que la bicicleta és un vehicle extremadament adequat per a l’ús urbà i metropolità quant a l’accés als llocs de treball, sempre que se li facilitin les condicions necessàries de circulació, connexió amb el transport públic i seguretat en el seu ús.