CCOO del Barcelonès condemna l’intent de cop d’Estat a Equador

La Unió Sindical de CCOO del Barcelonès condemnem enèrgicament l’intent de cop d’estat a Equador contra el govern legalment constituït. Govern que s’ha caracteritzat per les seves polítiques socials progressistes.

El segrest del president Rafael Correa per policies i part de l’exèrcit amb l’excusa de millores salarials per a aquest col•lectiu, que té com a principal finalitat garantir l’ordre constitucional, amagava en realitat un veritable cop d’estat. Sectors de la dreta política y social han fet, durant el segrest, declaracions demanant la dimissió del president i la convocatòria de noves eleccions.

La Unió Sindical de CCOO del Barcelonès, manifesta la seva solidaritat amb tots el treballadors i treballadores equatorians i els anima a  continuar donant suport a les polítiques socials que ha engegat aquest govern. Especialment ens adrecem a la CTE (Confederación de Trabajadores Ecuatorianos) amb qui, en col•laboració amb la Fundació Pau i Solidaritat, hem posat en marxa un projecte de formació dirigit a millorar les capacitats dels sindicalistes, homes i dones, d’aquesta organització.

Així doncs, ens sumem a les convocatòries de concentracions als consolats d’Equador i convoquem de forma urgent la nostra afiliació a participar a la concentració en defensa del govern progressista de Rafael Correa que tindrà lloc avui divendres 1 d’octubre, a les 19h, a la plaça de Sant Jaume de Barcelona.

Barcelona 1 d’octubre de 2010