CCOO DEL BARCELONÈS ES MOBILITZA, A LA BORSA DE BARCELONA, PER LA VAGA DEL 29S

Amb una acció reivindicativa que culpabilitza els sectors financers i especulatius de la crisi econòmica

El dijous 22 de juliol, CCOO del Barcelonès s’ha mobilitzat a la Borsa de Barcelona, al passeig de Gràcia.

L’activitat, en la qual han participat uns 100 companys i companyes, ha volgut assenyalar els sectors financers i especulatius, representats per la Borsa, com uns dels principals culpables de la crisi econòmica que travessem.

Mitjançant un senzill joc, conegut de tots i totes nosaltres: el joc del “trilero”, el conegut personatge de dibuixos animats de la sèrie els Simpson: el Sr. Burns, ha impartit una lliçó magistral sobre el funcionament de la borsa. D’aquesta forma s’ha volgut posar de relleu el caràcter voraç i depredador d’allò que s’ha anomenat “els mercats”.

Els inversors, en sentir-se estafats pel Sr. Burns, han demanat auxili al president del Govern espanyol, Rodríguez Zapatero, qui en resposta ha fet una reforma laboral, acció que ha motivat que els assistents organitzessin espontàniament una manifestació cridant a la vaga general del 29 de setembre.

L’acció ha finalitzat amb una precipitada fugida dels personatges del Sr. Burns i ZP, que corrien abraçats per protegir-se dels manifestants.

Podeu veure:
Vídeo elaborat per la Secció Sindical de l’Ajuntament de Martorell