CCOO del Barcelonès dóna suport a l’ecotaxa turística a Barcelona

Com a eina de finançament municipal a càrrec dels sectors beneficiaris del turisme

CCOO del Barcelonès reclama des de fa uns anys una ecotaxa al turisme com a element de finançament municipal.

CCOO del Barcelonès considera que no és acceptable que l’increment de les despeses municipals, com a conseqüència del turisme, especialment en les partides destinades a neteja de la via pública i seguretat, el sobrecost sigui sufragat pel conjunt dels ciutadans i ciutadanes de la ciutat.

CCOO del Barcelonès entén com absolutament necessari que la principal contribució a aquestes partides de la despesa municipal provinguin dels sectors que més es beneficien dels serveis municipals per aquests conceptes: el sector turístic.

CCOO del Barcelonès es felicita respecte al canvi d’opinió de l’Ajuntament de Barcelona, així com del president de Turisme de Barcelona, Sr. Gaspart, cosa que anima la nostra organització a continuar reivindicant l’ecotaxa.

Des de CCOO del Barcelonès plantegem, en línia amb el pla estratègic de turisme, la necessitat de:

– Planificar el futur del turisme a la nostra ciutat.
– Competir en qualitat i no només en preus.
– Que els principals beneficiaris de l’activitat turística siguin qui més contribueixen a la despesa que aquesta origina a la ciutat.
– La participació de tots els agents implicats: administració pública, empresaris, sindicats i veïns, a la planificació, promoció i formació del sector.

CCOO del Barcelonès continuarà treballant per:
-Un turisme de qualitat.
-Salaris i condicions de treball dignes per a tots els treballadors i treballadores del sector.
-Un turisme sostenible a Barcelona.