6a ESCOLA D’ESTIU DE CCOO DEL BARCELONÈS

Els dies 8 i 9 de juliol, a Montcada i Reixac

Els passats dies 8 i 9 de juliol va tenir lloc la 6a edició de l’escola d’estiu de CCOO del Barcelonès, a Montcada i Reixac.

L’escola, que va girar al voltant de “Quins canvis? Socials, productius, laborals i mediambientals són necessaris per a
reconstruir identitats i solidaritats!”, es va desenvolupar sota la direcció dels companys Antonio Madrid, director de l’escola i Carlos Vallejo, secretari de Cultura, i va comptar amb ponents de reconegut prestigi com:
• Faustino Miguélez Lobo, director Centre d’Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball QUIT-UAB.
• Carlos Obeso Abalde, director IEL ESADE.
• Albert Recio, UAB.
• Teresa Torns, UAB.
• Eduardo Gutierrez, Gabinete Interfederal CCOO.
• José Adelantado Gimeno, UAB.
• Jesús Ramos Martin, UAB.

Fent un clic podeu accedir a les principals ponències i lectures:
Article de Fausto Miguélez, Cambiar las políticas de empleo a raíz de la crisis.
Presentació de Fausto Miguélez. España 2010 ¿Del esplendor a la crisis?.
Presentació de Carlos Obeso. Canvi de valors.
Apartat Treball i valors d’Els valors dels catalans de Carlos Obeso. Editat per ESADE.
Economía política del cambio de modelo económico, d’Eduardo Gutiérrez entre d’atres.
Article de Teresa Torn, El cuidado de la dependencia.
Ciutadania i benestar quotidià: una relació imprescindible per a la societat del segle XXI, de Teresa Torn entre d’altres.
Presentació d’Eduardo Gutiérrez, Economía política del cambio de modelo productivo: resultados empresariales, reforma laboral y subcapitalización.
Intensidad energética de la economía española: una perspectiva integrada de Jesús Ramos-Martín.
Article de Juan Moreno, 25 años de la huelga general del 20-J.
Article d’Antonio Gutiérrez Vegara, Será más fácil despedir que flexibilizar.
Entre la mitología rota y la reconstrucción: una propuesta económica-ecológica, d’Óscar Carpintero.
El metabolismo de la economía española. Recursos naturales y huella ecológica (1955-2000, d’Óscar Carpintero.
Los requerimientos totales de materiales en la economía española. Una visión a largo plazo: 1955-2000, d’Óscar Carpintero.
El metabolismo híbrido y los flujos de agua virtual. Una aplicación al sector hortofrutícola de Andalucía (España), de Cristina Madrid de la UAB, entre d’altres.
Principales novedades del RDL 10/2010, de 16 de junio de 2010 (BOE 17-06-10) sobre Medidas urgentes para la reforma del mercado de trabajo, del Gabinet d’Estudis Jurídics de CCOO.
Análisis de coyuntura y evaluación de la política económica del Gobierno, de la Fundación 1º de Mayo.