CCOO del Barcelonès Nord denuncia la campanya xenòfoba del PP de Badalona

Condemna enèrgicament l’associació interessada d’immigració i delinqüència

CCOO del Barcelonès Nord denuncia la campanya xenòfoba que el PP de Badalona està portant a terme contra les persones immigrades que, per raons econòmiques o socials, han hagut d’abandonar els seus països per instal•lar-se en les nostres ciutats.

CCOO del Barcelonès Nord considera vergonyós que un partit polític que, com el PP, aspira a governar a la ciutat de Badalona, s’aprofiti de les conseqüències que produeix l’actual crisi econòmica i financera sobre els treballadors. És immoral que per intentar obtenir rendiment electoral es penalitzi als sector més febles i amb més risc d’exclusió social.

Cal recordar el nostre passat immigrant i que durant la dictadura, o per misèria o persecució, milions d’espanyols es van veure obligats a abandonar les seves terres buscant horitzons més pròspers i no sempre de manera regular.

Per CCOO del Barcelonès Nord, Catalunya ha estat sempre exemple d’acolliment i convivència, sense introduir discriminacions ni per raó d’origen, ni per nacionalitat. En el segle XXI és necessari trobar fórmules més adequades per continuar sent exemple de cohesió social.

CCOO del Barcelonès Nord vol posar de manifest que són les polítiques neoliberals, la liberalització del sòl, la desregulació dels mercats promogudes pel Partit Popular quan governava, les principals responsables de l’actual crisi econòmica, i, també, de l’efecte crida de milers de treballadors en temps de bonança econòmica i que alguns empresaris sense escrúpols els han utilitzat com a mà d’obra barata pel seu propi enriquiment.

Per CCOO del Barcelonès Nord, la difusió de campanyes xenòfobes que enfronten els treballadors entre si, no contribueixen a la sortida de la crisi. Tant sols amb polítiques públiques que reforcin l’estat del benestar, mitjançant inversions en educació, sanitat, protecció i atenció a les persones, podrem seguir avançant per un camí de democràcia, lluny dels enfrontaments entre ciutadans.