CCOO del Barcelonès considera un important avenç la inauguració de la línia 9-10 del metro

CCOO del Barcelonès valora la inauguració de la línia 9-10 del metro, al seu inici a Badalona, com un important avenç en la configuració d’una potent xarxa de transport públic que vertebri el territori metropolità.

Volem cridar l’atenció especialment pel que fa a les connexions intermodals que ja comencen a donar fruit, com ara a Gorg, amb la línia 2 del Metro i amb les línies T-5 i T-6 del Trambesós.

Volem aprofitar l’ocasió per posar de manifest dos elements de futur que valorem com a especialment importants:

– En primer lloc, la necessitat d’accelerar la posada en funcionament dels trams de la Zona Franca de la L-9, perquè són els que donaran servei a un sector de la societat, els treballadors i les treballadores, que necessiten urgentment xarxes metropolitanes de transport públic, segur, accessible i fiable per poder accedir als seus llocs de treball sense necessitat d’utilitzar el vehicle privat.
– En segon lloc, posar de manifest l’extrema i feliç complementarietat de la xarxa de ferrocarril metropolità, un cop estigui inaugurada la totalitat de la línia 9 (Santa Coloma – Badalona fins a l’aeroport) amb la futura connexió de les dues xarxes de Tramvia per la Diagonal i en superfície. No menys de 10 punts intermodals, amb 4 línies del Metro (L-2,3,4,5), sense comptar amb la nova xarxa “retbus” d’autobusos d’altra capacitat i la xarxa d’autobusos convencional, més RENFE i FFGG.

Per a nosaltres no calen més explicacions que veure la realitat que tindrem en pocs mesos quant a la mobilitat sostenible en mitjans públics, integrats, amb alts paràmetres de seguretat, de sostenibilitat i de qualitat.

Cal, doncs, cridar treballadors i treballadores, ciutadans i ciutadanes a posar els esforços necessaris per defensar un sistema integrat de mobilitat pública, que posarà Barcelona a la seva àrea com a ciutat capdavantera a Europa en termes de mobilitat pública i sostenible. Per això, novament, cridem tothom a participar en la consulta ciutadana per a la transformació de la Diagonal i la connexió de les dues xarxes del tramvia, i cridem a votar favorablement les opcions A o B.