CCOO exigeix la readmissió de la treballadora acomiadada de la zona blava de Sant Adrià

Des de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO (FSC-CCOO), volem expressar el nostre malestar i descontentament per l’acomiadament injust i innecessari de la companya Teresa Alonso de l’empresa pública EUSAB (Estacionaments Urbans de Sant Adrià del Besòs). Aquesta companya feia la tasca  de control i vigilància de la zona blava de Sant Adrià amb dos companys més. El dia 25 de novembre va rebre un burofax de l’empresa en el qual li comunicaven l’acomiadament objectiu per amortització de llocs de treball.

Des de fa aproximadament un any aquesta empresa contractà un nou gerent que té com a únic propòsit incrementar la recaptació, a força d’incrementar el nombre de denúncies i rebaixar el temps de cortesia que s’ofereix al ciutadà quan excedeix el temps que marca el seu tiquet. Però tal com consta a la carta d’acomiadament signada pel vicepresident Joan Callau (PSC) i pel gerent Cristóbal Ferre (PSC), la recaptació no s’ha incrementat.  Aquesta empresa a més de la zona blava, té altres activitats -com la grua municipal, el dipòsit municipal i l’aparcament municipal- amb els quals es pot reubicar personal d’altres serveis, com el de la zona blava -que és un servei d’estacionament regulat-, si així es decideix.

Des de CCOO volem fer les següents consideracions:

– En un context de crisi generalitzat, CCOO no accepta que s’amortitzi un lloc de treball en un servei que no viu una situació de crisi, ans el contrari,  com a exemple tenim l’apujada de tarifes a la zona blava de Sant Adrià, que passa de 7 euros per anul•lar una denúncia a 10 euros (gairebé el 50% d’apujada).

– CCOO no admet que per culpa d’aquest Ajuntament, els treballadors i treballadores que ens dediquem a l’estacionament regulat tinguem una imatge pública malmesa i que es consideri que només hi som per recaptar quan la realitat és que intentem donar un servei públic de qualitat malgrat dirigents polítics com aquests.

– CCOO continuarà lluitant per la defensa i la qualitat del servei públic que se li dóna al ciutadà.

– CCOO ens continuarem oposant al fet que se segueixin externalitzant i privatitzant serveis públics per poder acomiadar lliurement sense justificacions.

Volem recordar-li a l’equip de Govern de l’Ajuntament de Sant Adrià que són servidors públics i entra dintre de la seva tasca defensar el caràcter de servei públic de l’estacionament regulat i que quan el vinculen a l’augment del nombre de multes i al seu cobrament el que fan és negar i atacar el caràcter de servei públic de les zones blaves de Sant Adrià.

Des del sector de l’Estacionament Regulat de la FSC-CCOO expressem el nostre suport a la companya acomiadada i cal que els responsables polítics de Sant Adrià es repensin aquesta decisió i readmetin la treballadora, pel bé del servei públic.