El Comitè d’Empresa de Serveis Funeraris de Barcelona manifesta la seva oposició a una possible privatització total o majoritària de SFBSA

Davant dels anuncis de possible venda del 51% de les accions de Serveis Funeraris de Barcelona, avui en mans de l’Ajuntament

El Comitè d’Empresa de SFBSA vol posar de relleu el fet de que els ciutadans de Barcelona, en un procés de privatització com aquest, s’enfrontarien a la pèrdua del control democràtic sobre un servei bàsic i essencial per a la comunitat.

Cal tenir en compte el caràcter delicat i extraordinàriament sensible d’aquesta activitat, que fa especialment inadequada la seva mercantilització. Això fa que vegem de manera negativa, igual que la majoria de la ciutadania, que “es faci negoci amb la mort”.
Volem reiterar el nostre desacord, ja expressat en el seu moment, a la participació d’un grup de capital risc en l’accionariat de la societat municipal, com és el cas de Mémora (propietat al 100% del grup britànic 3 i de CAPITAL RISC).
El comitè d’empresa vol donar a conèixer, entre els ciutadans de Barcelona, el fet de que, sense motius clars que ho justifiquin, un dels valors socials, històrics i culturals de la ciutat com els Serveis Funeraris de Barcelona (el popular “Sancho de Àvila”) pugui acabar privatitzat en mans d’un grup que té l’especulació i el benefici fàcil i immediat com a raó de ser.

Aquesta representació es pregunta, com a treballadors i ciutadans, quin sentit té aquesta operació. En un moment en què la crisi ha posat en evidència les nefastes polítiques de privatització neoliberal dels darrers anys, es busquen sectors refugi per  seguir acumulant guanys.

Ens preocupa la falta de consideració en la futura gestió de les necessitats dels ciutadans i la qualitat del servei, davant dels guanys ràpids i a qualsevol preu, a l’espera de la recuperació de la fallida econòmica actual.

Defensem que avui, més que mai, és possible i necessària una funerària pública basada en uns criteris de servei i de guany social per als ciutadans, d’acord amb les nostres peculiaritats nacionals i culturals.

Des del comitè defensem un servei capaç de mantenir llocs de treball de qualitat i estables. En un moment en què tants habitants de la nostra ciutat perden els seus llocs de treball a causa de polítiques econòmiques forassenyades i adreçades només a alguns, calen empreses amb capacitat de resposta social i econòmica; i per això reivindiquem que les decisions sobre un servei públic d’aquestes característiques es prenguin a Barcelona, i no a Madrid o a Londres.

Exigim a l’Ajuntament que aclareixi el futur dels serveis funeraris a Barcelona. Així mateix, que garanteixi un servei a la ciutadania basat en criteris de qualitat i igualtat, i que defugi de posar-lo en mans d’aquells que només volen lucrar-se amb les necessitats dels nostres veïns.