CCOO del Barcelonès es reuneix amb l’alcalde de Barcelona i li lliura el document sindical ‘Propostes contra la crisi en l’àmbit local’

El secretariat de CCOO del Barcelonès, l’estructura territorial del Sindicat a la comarca, es va reunir ahir amb l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, i amb el tinent d’alcalde Jordi William Carnes.

La representació de CCOO del Barcelonès, encapçalada pel seu secretari general Àngel Crespo, li va presentar a l’alcalde les “Propostes contra la crisi en l’àmbit local”, document elaborat pel Sindicat on resten especificades les accions i les polítiques que, dins de les competències i les possibilitats que són pròpies de l’Administració local, les CCOO reclamem com a mesures urgents.

El document elaborat pel Sindicat abasta propostes des de la fiscalitat, les polítiques socials, la iniciativa econòmica local, les infraestructures com a generadores d’ocupació, la qualitat tant de l’ocupació com dels serveis que presta l’Ajuntament, la cooperació amb les altres administracions que operen al territori i l’impuls tant als sectors econòmics emergents com als tradicionals, tant indústria com serveis, que són els que a hores d’ara sostenen l’ocupació a la ciutat.

El debat sobre aquestes propostes amb l’alcalde i el tinent d’alcalde va ser molt positiu i interessant. Es va centrar sobretot en possibilitats d’accions concretes sokbre el control i la seguretat en les obres públiques que es desenvolupen a la ciutat, la necessitat d’efectuar un seguiment molt més estricte en el compliment de les condicions contingudes en els plecs de les licitacions d’obres i serveis, la preocupació per l’atur juvenil a la ciutat i la necessitat d’endegar accions en aquest sentit. També es va fer especial incidència en l’efecte sobre Barcelona de la presidència europea del president Zapatero, amb la capitalitat euromediterrània que ostenta la ciutat, i amb la connexió en via d’amplada europea i alta velocitat ferroviària pel corredor mediterrani, fins a Lyon, París i el nord d’Europa.

La reunió, que va durar poc més d’una hora, es va tancar amb el compromís d’accelerar en el possible l’adequació del Pacte local per a l’ocupació a les noves condicions, i amb la realització d’una fotografia de grup al Saló de Cent, tal com marca el protocol de la ciutat.

Adjuntem el document de propostes.