CCOO del Barcelonès demana a l’alcalde de Barcelona la restitució del ”Dia sense cotxes” a la ciutat

CCOO del Barcelonès s’ha dirigit per carta a Jordi Hereu, alcalde de Barcelona, per demanar-li que en la propera setmana de la mobilitat sostenible, que se celebrarà com cada any a la darrera setmana de setembre, es torni a instaurar un dia en què la ciutat restringeix l’ús del vehicle privat per circular pel centre de la ciutat, potenciant així el transport públic i executant una acció extraordinàriament pedagògica a l’hora de demostrar que la mobilitat en transport públic, per a totes les activitats habituals, és perfectament possible i, en general, molt més saludable, còmoda i agradable que amb l’ús del vehicle privat.

CCOO reclama cada any la restitució d’aquesta activitat, festiva i reivindicativa alhora, que provoca la mobilització ciutadana, la recuperació de l’hàbit saludable d’anar a peu, potencia l’ús del transport públic, la seva valoració i el seu coneixement i contribueix, ni que sigui un dia, a gaudir d’una ciutat més neta, menys sorollosa i més humana.

CCOO del Barcelonès aposta per la potenciació del transport públic i per la pressió sostinguda sobre el vehicle privat, de manera que el model de mobilitat interna de la ciutat estigui basada de manera prioritària en la xarxa de transport públic, i es generi la cultura de deixar el cotxe privat a l’aparcament. El “Dia sense cotxes” és un exemple que això és possible sense esforços especials i guanyant en eficiència, comoditat i seguretat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 de juliol de 2009